Haaaalllllloooooooo Nomos

Medlem
10. aug. 2014
Innlegg
1.476
Sted
Sandnes
Nomos! Interessant, eller?
Tysk: check
Mekanisk: check
Inhouse: check
Kvalitet: alt tyder på det
Grei pris: check
Ikke mistet all integritet som følge av å være styrt av inkompetent markedsavdeling med kort horisont: check

Dette viker utrolig lovende!

Men hvorfor er klokkene så DØRGENDE KJEDELIGE??

Kunne de ikke iallefall gjort et lite forsøk på i fange min interesse? På å lage noe som kunne vekke noe som minnet om godfølelse? På å holde meg våken lenge nok til å finne frem lommeboka?

Nomozzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jeg har så lyst å like Nomos men klarer ikke ikke få det til
 
Anbefaler deg å bestille katalogen fra deres nettsider og lese deg opp litt om brandet. Kanskje appellerer det til deg, kanskje ikke:)
Jeg digger hvertfall hva Nomos står for. Men nå er jeg generelt sett glad i minimalistisk design. Tanken på at hvermannsen ikke klarer å skille en Nomos fra Daniel Wellington er også noe liker.
 
Da kan du kanskje mislike/ prøve å like Junghans i samme slengen @2JHead - to tyske fluer i ett smekk!
027_4600.00.png
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Nomos! Interessant, eller?
Tysk: check
Mekanisk: check
Inhouse: check
Kvalitet: alt tyder på det
Grei pris: check
Ikke mistet all integritet som følge av å være styrt av inkompetent markedsavdeling med kort horisont: check

Dette viker utrolig lovende!

Men hvorfor er klokkene så DØRGENDE KJEDELIGE??

Kunne de ikke iallefall gjort et lite forsøk på i fange min interesse? På å lage noe som kunne vekke noe som minnet om godfølelse? På å holde meg våken lenge nok til å finne frem lommeboka?

Nomozzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jeg har så lyst å like Nomos men klarer ikke ikke få det til

Tiltredes!

Vil så inderlig gjerne kjøpe et ur av Nomos, digger alt ved dem. Men hver gang jeg prøver urene deres på labben, dør jeg litt inni meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Mener du virkelig det @2JHead ? Du slår meg som en mann med god smak. Men det er selvfølgelig individuelt. Selv har jeg enorm sans for Nomos. Men det er klart de kanskje kan kalles minimalistiske i designen, og kanskje ikke apellerer til alle. Den nye Nachtblau-fargen er helt fantastisk, samtidig som Lambda-serien er alt annet enn kjedelig imho :)

Nachtblau:
neu_slider_metro_neomatik_nachtblau_buehne_1600x1100px.jpg


Lambda:
lambda_39_rosegold_gebl_zeiger_raum01.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: pvaagem og Pippen
Ta en tur ned på Thune på Aker Brygge og sjekk ut Nachtblau (og andre Nomos-ur, for den saks skyld). Mener de har både Minimatik og Metro i den fargen. Det har jeg gjort. Utrolig skuffa. Akkurat som jeg ble første gang jeg prøvde et Nomos-ur på Watches of Switzerland i London for noen år siden. Det ser veldig lekkert ut på promobilder. De faller helt igjennom in real life. Og trist er det. Akk.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
vet overhodet ikke om jeg deler ditt syn, men setter stor pris på din oppriktighet :)

kan du forsøke konkretisere littebitt mer hva sånn omtrent som får det til å dø litt inni deg, og som er avgjørende for at urene faller igjennom?

Ta en tur ned på Thune på Aker Brygge og sjekk ut Nachtblau (og andre Nomos-ur, for den saks skyld). Mener de har både Neomatik og Metro i den fargen. Det har jeg gjort. Utrolig skuffa. Akkurat som jeg ble første gang jeg prøvde et Nomos-ur på Watches of Switzerland i London for noen år siden. Det ser veldig lekkert ut på promobilder. De faller helt igjennom in real life. Og trist er det. Akk.
 
Samme her, helt katta i sekke.
Konseptuelt et kult brand, men på labben virker det rett og slett litt barnslig.
 
Unaturlig lange lugs og puslete visere. Men liker nøkternheten i urskivene. Og prisen er super for inhouse.
 
Totalt fantasiløse urkasser med samme apell som et likekjønnet proformaekteskap
Tynne slappe visere, like interessante som en chevrolet nubira på et amcartreff
Bortimot gjennomsiktig unnskyld at jeg er til skive, like mye action som en pakke med valium
Lenker? Nei det tullet får andre drive med
 
Har hatt flere Nomos ur nå (4-5 stk er det vel blitt) og smaken er som baken er vel det eneste man kan si.
Jeg liker uttrykket og designet, minimalistisk bauhaus. Liker man ikke det så finnes det nok av andre ur som har andre design. God kvalitet, inhouse urverk, god kundeservice, no-nonsense klokker med lave kasser gjør jobben for meg:) Dog skal det sier at det ikke er alle modellene deres jeg liker, men all in all liker jeg flere enn jeg misliker.

Har ingen Nomos for øyeblikket, men kommer vel inn igjen etterhvert vil jeg tro :p
 
Totalt fantasiløse urkasser med samme apell som et likekjønnet proformaekteskap
Tynne slappe visere, like interessante som en chevrolet nubira på et amcartreff
Bortimot gjennomsiktig unnskyld at jeg er til skive, like mye action som en pakke med valium
Lenker? Nei det tullet får andre drive med


Må si jeg hadde samme følelsen som deg etter å ha vært på Bjerke her i Oslo for å prøve en Rolex Air King før jul. Føltes veldig billig med en usedvanlig kjedelig skive og lenke som skranglet noe forferdelig. Skjønner ikke at folk kan være villige til å betale over 50 000kr for noe sånt. For meg er dette landeveisrøveri. Fikk faktisk en bedre kvalitetsfølelsen av en Tudor Black Bay 36 som jeg prøvede på Meloneras før jul. Rolex blir nok ett mysterium for meg, hvordan gidder folk å betale så mye for så lite. Jeg får en bedre kvalitetsfølelse av min Seiko Alpenist enn Rolex Air King

Men dette er jo noe som gjør det artig med klokker, smaken kan være ganske forskjellig

Og jeg skjønner enda mindre av dette Omega greien, de må jo ha en egen dag i uka for å vise frem speedometeret sitt. Her er det dog ett lite unntak og det er når Hammerfjord viser frem Ploprofen sin, den er bra

Koser meg heller med denne


IMG_0076.JPG
IMG_0077.JPG
 
Redigert:
Hvis det er en ting jeg kunne ønske av Nomos så er det flere modeller med lume, for synes litt mange av modellene deres er uten lume.

En liten "avsporing" for å vise hvor "kule" Nomos faktisk er. En fyr kommenterte på en instagram post de la ut at han gjerne skulle sett den aktuelle modellen med lume, hvorpå de svarer: "takk for et godt forslag, vi tar med videre til designavdelingen vår".
Synes jeg ser Rolex, Omega, Breitling osv osv hadde svart noe sånt, de hadde vel heller oversett kommentaren :D
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU