Favoritt TV-Serier... Topp 3

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Kom igjen folkens, hva er deres topp 3 favoritt TV-Serier?

Mine:
- Dexter
- The Wire
- Entourage

Vanskelig valg siden det er så mye forskjellig....
 
Må det være nåværende eller kan det være avsluttede?

Jeg elsket Rome, har for ikke så lenge siden avsluttet Life On Mars (og oppfølgeren Ashes to Ashes) og til slutt er vel The Wire obligatorisk. Har også en viss fascinasjon for animasjonserier á la The Simpsons, Family Guy osv.

Ellers er jo alt av Monty Python og teamet rundt dem (Fawlty Towers!!) eviggrønne favoritter........
 
Av tidligere serier:
1) The Wire
2) Sopranos
3) Entourage
4) Mad men

Akkurat nå ser jeg på Breaking bad (nedlastet) om en kjemilærer som får økonomiske vansker og starter opp en crystal meth lab.
Om du liker kvalitetsserier fra HBO og AMC osv bør du sjekke ut denne serien!
 
Vanskelig med topp 3, men av serier som ennå er on the air liker jeg Top Gear, The Big Bang Theory og How I Met Your Mother.

Jeg er imidlertid veldig svak for matrelaterter programmer som Top Chef, The F-Word, Kitchen Nightmares og Anthony Bourdains No Reservations. Britisk TV har veldig mye bra på den fronten :)
 
Utrolig vanskelig, for ikke å si umulig å begrense seg til 3
Noen av mine (i ikke prioritert rekkefølge) Noen faller også litt utenfor seriebegrepet kanskje

Black Adder
West Wing
6 feet under
The Sopranos
The Wire
Seinfeld
Kongen av Queens (Stiller)
Overhaulin
Cops
Top Gear
Fifth Gear
 
Ny favorittserie her om dagen: Dexter!

Så har du jo også mini-series som Band of Brothers(Snart kommer jo the Pacific også), Generation Kill og Hornblower
 
Har jeg jo sett ferdig alle sesongene av The Wire, men den var særdeles bra! Samme mer Entourage, herlig :D

Mine 3 favoritter som jeg ser akkurat nå:

Mad Men
Dexter
Californication
 
Jeg og min samboer har nettopp avsluttet de to første sesongene av True Blod - hun forgudet den, jeg er også rimelig entusiastisk! Dette er en produksjon med høy kvalitet og slett ikke ræva manusarbeid, temaet til tross. Nå ser vi Fringe, en amerikansk serie som minner meg nokså mye om min ungdoms store tv-forelskelse, X-files.
 
Og så liker jeg også godt "jenter" og synes derfor at serier som Army Wifes, Satisfaction og The L Word er kjempegod underholdning (tidsfordriv).

At ikke alle har den blant topp 3 er jo et mysterium...;)

For de som ikke har fått med seg den danske moroserien "Klovn" kan den anbefales på det varmeste. Den er helt sinnsyk.
 
Noen som har sett de 4 første episodene av nyinnspillingen av V? Det var jo rått på 80-tallet, lurer på om den nye er severdig?

V-TV-Series.jpg


v_tv_series_image__4_-712147.jpg


vs

v-2010-new.jpg
 
Noen som har sett de 4 første episodene av nyinnspillingen av V? Det var jo rått på 80-tallet, lurer på om den nye er severdig?

Ooohhh, V, ja! Det satte varige spor i et ungt sinn da en av øglene vippet kjeven ut av ledd og spiste en rotte levende... Spent på hvordan nyinnspillingen blir!