Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Du mangler Omega, så da er vel en Speedy et naturlig valg :)
Speedy er en flott klokke. Blant Omega sine modeller har jeg siklet mest på Aqua Terra. Men når det kommer til kronograf tror jeg at jeg har funnet min "grail"; Zenith Cronometro. 43mm men føles mer som 42. Prøvde på armen hos Lervik for litt siden. Hadde ikke sett den før jeg tilfeldigvis så den i hyllen der. Helt rå klokke:) Bilde fra www.
IMG_1708.JPG
 
Speedy er en flott klokke. Blant Omega sine modeller har jeg siklet mest på Aqua Terra. Men når det kommer til kronograf tror jeg at jeg har funnet min "grail"; Zenith Cronometro. 43mm men føles mer som 42. Prøvde på armen hos Lervik for litt siden. Hadde ikke sett den før jeg tilfeldigvis så den i hyllen der. Helt rå klokke:) Bilde fra www. Vis vedlegg 54669
Drit i Speedy, og gå for Zenithm- uten tvil!
 
Tilstandsbilde av samlingen etter litt disiplinert innstramming i det siste:

Damasko DA35, Speedmaster Pro, Grand Seiko SBGX265 og Casio G-Shock GWM5610.

Fornøyd med liten samling med fin spredning: Tyskland, Sveits, Japan. To quartz - to mekaniske. Tool, chrono, dress, beater, digital. Hvit, svart & blå dial. Minst et "ikon" (Omegaen seff, men kanskje Casioen også kvalifiserer, hehehe).

Har vinglet litt på om jeg skal selge Damaskoen også, men jeg tror jeg dropper det. Føles bra det her.

Ser dere noen store hull her? Lot Seamasteren min gå, bør vel la en diver slippe inn igjen på sikt... Leker med tanken å la en ceramic Submariner bytte ut Damaskoen til 40-års dagen neste år :)

watchbox.jpg
 
Redigert:
Tilstandsbilde av samlingen etter litt disiplinert innstramming i det siste:

Damasko DA35, Speedmaster Pro, Grand Seiko SBGX265 og Casio G-Shock GWM5610.

Fornøyd med liten samling med fin spredning: Tyskland, Sveits, Japan. To quartz - to mekaniske. Tool, chrono, dress, beater, digital. Hvit, svart & blå dial. Minst et "ikon" (Omegaen seff, men kanskje Casioen også kvalifiserer, hehehe).

Har vinglet litt på om jeg skal selge Damaskoen også, men jeg tror jeg dropper det. Føles bra det her.

Ser dere noen store hull her? Lot Seamasteren min gå, bør vel la en diver slippe inn igjen på sikt... Leker med tanken å la en ceramic Submariner bytte ut Damaskoen til 40-års dagen neste år :)

Vis vedlegg 59978

Kjøp en hvit Explorer II i stedet. Du kommer til å savne hvit skive, du "mangler" en GMT, den er solid og vanntett nok, og du slipper evig tid på venteliste :)
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas