Det kan se ut som om hypen nå er over

Kjempeglad for det. Ganske lei av disse Finn-annonsene med "NY/UBRUKT 2022 NORSK AD" tittel og "Må med tungt hjerte selge denne 2 uker gamle klokken som bare er prøvd på for å justere lenken, til fordel for huskjøp neste måned/annet prosjekt som plutselig oppstod"

Få flushet disse flipperne ut slik at oss med reell klokkeinteresse kan få sjans til å enten kjøpe ny i butikk eller brukt til fornuftig pris.
 
Javel? Trodde vi holdt høyere standard enn på fjasboka her, tydeligvis ikke.
Jeg er visst uønsket her så da sier jeg takk for meg og logger av.

Er rom for god takhøyde, og spøk og vennlige «stikk» her inne. Så synd om du tok dette og muligens andre innlegg fra meg som sleivspark og trolling.
 
  • Liker
Reaksjoner: Under radaren
Screenshot_2022-07-27-14-15-11-54_628976b3594d23256314d80f00e6012b.jpg


Screenshot_2022-07-27-14-20-56-75_628976b3594d23256314d80f00e6012b.jpg


Screenshot_2022-07-27-14-21-18-69_628976b3594d23256314d80f00e6012b.jpg

Ingen tvil om at vi er greit forbi toppen :)

 
Som jeg skrev ovenfor: Jeg tror ikke hypen er over, men at den helt useriøse hypen kanskje går mot slutten.

For å ta Daytona som eksempel: Den beveger seg ned mot nivået den lå på for ca. 1 år siden. Det var mye mer "riktig" enn de helt absurde prisene på 500k som vi plutselig så. Den "rolige" utviklingen vi så fra høsten 2019 til våren 2021 er kanskje hvor man "bør" ligge..

1658926469267.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Holder man pusten lenge nok, så går det nok over.

Fra spøk til alvor, så tror jeg en hel del av invistorene har tatt store tap i flere markeder.
Ikke ukjent at flere invistorere har tatt store tap på krypto, og skal nå ut en trang dør fra andre poster.
Les. Klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: christoball og Maz19
Har lagt merke til noe ila ferien:unsure: Virker å være «sinnsykt» med Rolex i omløp. Har sett mange i en og samme setting. Være seg på stranda eller Leo’s lekeland for å ta noen eksempler. Går i skinnende nytt sportsstål (tatt ut fra ad, mva ok, obligatoriske hairlines, vurderer salg pga tungt hjerteo_O)Tanken om at Rolex er i ferd med å bli ukult har slått meg.


Ps! Har et par stykker. Noe som vil ha:mrgreen:
 
Rolex har da aldri vært kult?

Kanskje i noen få tilfeller der de faktisk er brukt som tiltenkt (klokke som har vært på armen til folk i tjue år mens de har vært på ti poler og tredve fjell), men ellers? Topp kvalitet, trygt valg, flotte klokker - men kult? Nah.
 
Rolex har da aldri vært kult?

Kanskje i noen få tilfeller der de faktisk er brukt som tiltenkt (klokke som har vært på armen til folk i tjue år mens de har vært på ti poler og tredve fjell), men ellers? Topp kvalitet, trygt valg, flotte klokker - men kult? Nah.
Absolutt helt enig med deg der. Har aldri sett på Rolex som kult. Rolex er ikke kult. ALS er kult. Doxa er kult. JLC er kult. Blancpain er kult. Pluss masse annet. Mine er kjøpt pga kvalitet og at jeg syntes de tåler tidens tann. Jeg kan bruke de til de aktivitetene jeg ønsker.

Etter Leo’s lekeland åpnet jeg klokkeboksen og byttet til Reversoen. Ting ble straks bedre;)

Tilbake til emnet: Håper hypen er over og vel så det. Så kan vi gå tilbake og konsentrere oss om klokker.
 
Absolutt helt enig med deg der. Har aldri sett på Rolex som kult. Rolex er ikke kult. ALS er kult. Doxa er kult. JLC er kult. Blancpain er kult. Pluss masse annet. Mine er kjøpt pga kvalitet og at jeg syntes de tåler tidens tann. Jeg kan bruke de til de aktivitetene jeg ønsker.

Etter Leo’s lekeland åpnet jeg klokkeboksen og byttet til Reversoen. Ting ble straks bedre;)

Tilbake til emnet: Håper hypen er over og vel så det. Så kan vi gå tilbake og konsentrere oss om klokker.
Men jeg synes Rolex er kult :D