Den store gitartråden

Da var den i hus..... Den som har vært min grail siden jeg så den første gang på et LP-cover av Chet Atkins først på 70-tallet.
Gretsch Country Genleman Chet Atkins. Bare navnet oser av historie og stil. Laget i USA en gang på 70-tallet, serienummer 3-9233, spilt på og brukt varsomt slik at den nå framstår med vakker patina. Fra myk jazztone til the Gretsch twang slik Georg Harrison låt da han brukte Country Gentleman tidlig på 60-tallet til the Edges spesielle sound i U2. It's all there......
Endelig , etter mange års leting dukket den opp og da var det bare å slå til.


 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Da var den i hus..... Den som har vært min grail siden jeg så den første gang på et LP-cover av Chet Atkins først på 70-tallet.
Gretsch Country Genleman Chet Atkins. Bare navnet oser av historie og stil. Laget i USA en gang på 70-tallet, serienummer 3-9233, spilt på og brukt varsomt slik at den nå framstår med vakker patina. Fra myk jazztone til the Gretsch twang slik Georg Harrison låt da han brukte Country Gentleman tidlig på 60-tallet til the Edges spesielle sound i U2. It's all there......
Endelig , etter mange års leting dukket den opp og da var det bare å slå til.



Gratulerer!!!! Nydelig!
 
Bumper denne tråden.

Det har sikkert skjedd veldig mye på utstyrsfronten de siste årene. Noen som har oversikt over hvilke alternativer man har dersom man ønsker noe å øve med (som ikke er en amp)?

Tenker da en "dings" a la Line 6 POD (eller kanskje er det nettopp en POD jeg ser etter?) som ideelt sett kan kobles til en datamaskin for evt. opptak, og som kan brukes med headset. Jo enklere, desto bedre.
 
whtgtr24wcasewc.jpg



:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Her er mine tre frøkner. Gibson Advanced Jumbo, Fender Jazzbass -75 reissue (USA), samt en -91 modell Fender Jazzbass (USA) som er konvertert til fretless. :) Har forsåvidt et par-tre gitarer til, blant annet en akustisk kassebass og en nylonstrenger, men de fikk ikke plass på bildet. :)
Edit: Fretlessen har jeg forøvrig pusset ned og lakket opp på nytt sjæl, det er derfor den ser litt flekkete ut. Finere i virkeligheten. :)
IMG_6250_zpsgbuj83le.jpg
 
What!? Så utrolig kult! Har du en hjemmeside e.l? Eller lager du bare til/for deg selv? :)

Wow @aek!!

Konge. Gitaren var nydelig :)
Takk @mutriakis og @Sponon. Min gitarmakerkarriere varte fra 1980 til 1988. På den tiden var det fint lite hjemmesider ... Jeg lagde for salg, og har ingen selv, bortsett fra den aller første (og den viser jeg ikke frem ...) Jeg hadde et verksted i Akersveien i Oslo, hvor jeg tlbrakte alle ledige stunder (full jobb ved siden av). Så fikk jeg barn, i 1988, og fokuset ble et helt annet. La dette være en advarsel ... Så sa det kazoong og 27 år føyk forbi, omtrent som en litt lang langhelg. Nå finnes ingen barn i huset lenger, men jeg bor et annet sted og har ikke lenger verksted, så jeg er redd dette er fortid og ikke fremtid. Jeg drømmer nok fortsatt om å starte opp igjen, men pågangsmotet er ikke helt det samme når man er 60 som da man var 30. La dét også være en advarsel ...
 
Jeg spilte aktivt for en del år siden og har bygget en grei rigg som blir brukt alt for sjelden. Et par av gitarene er solgt, men kjøleskapet med ear candy og min Tyler LA studio classic har jeg fortsatt.

Nice rig! Er det en Landau Classic jeg ser i midten der? Den har jeg siklet mye på.

Også en flott CAE 3+ SE og Ecstasy i bakgrunnen der. Jeg hadde en 101B for mange år siden, tror ikke det er så mange av dem her i landet.
 
Takker!

Det er helt riktig, Fyrsten.

Landauen ble solgt på finn, etter et impulskjøp av en Rolly. Jeg burde strengt talt ikke solgt den, fordi det er en av de bedre gitarene som er å oppdrive i strat style. Men, oppussing og klokker gjør det lett å omprioritere :)
 
Tjoho, en gitartråd! Dette forumet dekker jo alle livsnødvendigheter.

Her er mine damer:
_MG_9709_zps1bzh3wdr.jpg

(Har en greie for blondiner.)

Og et kjapt mobilbilde av soveromsriggen og Dance Dance Revolution-brettet slik det ble stående etter kveldens opprydding:
EEA808A0-D83C-44A6-9435-46F03665ED45_zpsigtxmqkb.jpg

´65 Deluxe Reverb, og JCM800 på lokalet, men en Orange Rockerverb 100 frister stort om dagen.
 
Jeg har alltid vært svak for gitar og spesielt de elektriske. Siden studietiden har jeg prøvd å lære meg noe i ledige stunder, men det har vært lite av dem siste årene. Kan noen grep og spiller litt på Ken. En akustisk gitar med stålstrenger (selvfølgelig). Merke Kent.

En gang skal jeg få lært meg å spille...

8