Den store gitartråden

På tide å få litt liv i denne tråden igjen!

Personlig spiller jeg mye akkustisk blues for tiden og har hørt mye på Tommy Emmanuel de siste årene.
Var også på konsert med han for ikke så veldig lenge siden, og man kan trykt si at gitaren er en penisforlenger av han og forlenget min av og høre på!
En bra entertainer er han også.

[video=youtube;JNZL7GkqeRI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JNZL7GkqeRI[/video]
 
36_1.jpg


Noen som har prøvd Marshall's 50th Anniversary Limited 1W tube amps? Perfekt til hjemmebruk.

[video=youtube;OPYAl5mh0RM]http://www.youtube.com/watch?v=OPYAl5mh0RM&feature=related[/video]

Har en JCM1 combo på vei
beavisbutthead.gif


[video=youtube;3GzOtggvFyY]http://www.youtube.com/watch?v=3GzOtggvFyY[/video]
 
Kom over en klassiker fra Letterman: John Butler trio.

Utrolig hvor mye du kan leke med en akustisk tolvstrenger (ellevestrenger i Butlers tilfelle). Inn og ut med klang, fuzz, wah wah, slide osv. Funky!

Bra driv på trommisen også!

[video=youtube_share;d9gAqvttwq8]http://youtu.be/d9gAqvttwq8[/video]
 
Har kikket og tenkt en del på gitarer denne uken, og snublet over noen gamle bilder av en gitar jeg drømte om for det som snart må være 10 år siden.

236528723yANtyN_fs_zps95bea5a0.jpg


236527010ZERHns_fs_zps87d87b8c.jpg


236527894wqUjJl_fs_zps8a27e149.jpg


236527544chtHdv_fs_zps3128eea2.jpg


236528323aLADCM_fs_zpsab5e738d.jpg


En utrolig lekker Tom Anderson Classic!! :cool:


Noen her som spiller på eller liker high-end gitarer á la Anderson, Suhr, Tyler etc.?
 
Vakker gitar!

Spiller selv diverse Fender og Ovation men har fulgt litt med på merkene du nevner. Nydelige gitarer men har ikke hatt anledning til å prøve noen av dem ennå.

Vurderer du kjøp?
 
Vakker gitar!

Spiller selv diverse Fender og Ovation men har fulgt litt med på merkene du nevner. Nydelige gitarer men har ikke hatt anledning til å prøve noen av dem ennå.

Vurderer du kjøp?

Blir neppe noe kjøp med det første men har begynt litt informasjonshenting, review-lesing osv. Med andre ord den spennende jakten som mange av oss setter pris på også når det gjelder klokker :)

Valgmulighetene disse produsentene tilbyr er jo mildt sagt mange, så det er mye å sette seg inn i! :)
 
Blir neppe noe kjøp med det første men har begynt litt informasjonshenting, review-lesing osv. Med andre ord den spennende jakten som mange av oss setter pris på også når det gjelder klokker :)

Valgmulighetene disse produsentene tilbyr er jo mildt sagt mange, så det er mye å sette seg inn i! :)

Hvilken type musikk spiller du? Musikken gjenspeiler jo gitarene og omvendt.....:)
 
Hvilken type musikk spiller du? Musikken gjenspeiler jo gitarene og omvendt.....:)

Var i en periode veldig opptatt av instrumental rock/metal, og det henger helt klart litt igjen. Liker fortsatt instrumental musikk, men av den litt roligere typen. Det begynner å bli en del år siden jeg spilte i band, så det blir for det meste klimpring for meg selv :)

I utgangspunktet ser jeg for meg en 80/90-talls inspirert Superstrat/"Studiogitar" som i rett konfigurasjon kan fungere til litt roligere musikk samtidig som jeg har muligheten til å skru opp vrengen og spille litt Vai ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Pokker!

Det skjer så mye om dagen. Man vil så mye og er sugen på så mye.
-Vil ha en 114060
-og er blitt veldig sugen på en fender strat( am classic eller am Special)

Noen her som skal bli kvitt noe? Har eventuelt en Taylor 414ce som er mer eller mindre ny, og en strøken Simon and Patrick mahogny dread. Forøvrig også en Art & Lutherie Amy også.

Veldig åpen for et bytte, eventuelt mellomlegg. Mulig at denne tråden skulle vært i KS, men ikke alle som bryr seg om gitarer der :)
 
Datt over denne på Youtube :cool:

[video=youtube;rwpi6vkiAgA]http://www.youtube.com/watch?v=rwpi6vkiAgA&feature=c4-overview&list=UUClyi2HUuVSeBJm1150aAcQ[/video]
 
Har lyst på ny stålstrenger. Det går mest i klimpring/fingerspill, så tone og spillbarhet trumfer volum. Nå har jeg en Seagull S6 (dreadnaught) som jeg aldri har blitt fortrolig med. Samtidig låner jeg for tiden en gitar med Grand Auditorium (eller lignende) kasse av brodern, og jeg liker veldig mye bedre å spille på denne.

Min "ubrukte" elgitar gikk ut døra i dag, og Seagull'en går samme vei. Tenker da å bruke pengene på en Taylor 214ce, likte den godt da jeg testet her om dagen, og har inntrykk av at Taylor er en slags "bransjestandard" i dette segmentet. En pris på under 8k lar seg høre også, vil helst klare meg med lite mellomlegg her.

Er det noe annet jeg burde teste? @c--f, har du kvittet deg med 414'en din? :)
 
Redigert av en moderator:
Har lyst på ny stålstrenger. Det går mest i klimpring/fingerspill, så tone og spillbarhet trumfer volum. Nå har jeg en Seagull S6 (dreadnaught) som jeg aldri har blitt fortrolig med. Samtidig låner jeg for tiden en gitar med Grand Auditorium (eller lignende) kasse av brodern, og jeg liker veldig mye bedre å spille på denne.

Min "ubrukte" elgitar gikk ut døra i dag, og Seagull'en går samme vei. Tenker da å bruke pengene på en Taylor 214ce, likte den godt da jeg testet her om dagen, og har inntrykk av at Taylor er en slags "bransjestandard" i dette segmentet. En pris på under 8k lar seg høre også, vil helst klare meg med lite mellomlegg her.

Er det noe annet jeg burde teste? @c--f, har du kvittet deg med 414'en din? :)
@reim,

Kan anbefale Takamine. Gitarer med mye valuta for pengene. Den såkalte "Bruce Springsteen-gitaren" ligger ganske nærme ditt budsjett :cool:

Har selv en Takamine TF341DLX som var min første "skikkelige" gitar. Utrolig lettspilt og har god lyd.
 
Redigert av en moderator:
Takk for tipset @Thomas. I utgangspunktet ønsker jeg meg en slankere kropp (på gitaren altså), får litt følelsen av å "strekke meg rundt" western/dreadnought-gitarer. Men det er helt sikkert en vanesak, det har blitt mye nylonstreng på meg oppigjennom men nå gidder jeg ikke være så nabovennlig lenger.

Skal sørge for å stikke innom en sjappe som fører takamine.
 
Redigert av en moderator: