D2 Klokkespalten - Klokketro

En artikkel serie som tar for seg mer eller mindre kjente personer og deres forhold til ur. Så velger redaksjonen å omtale en person som har et "ikke forhold" til et "drit-ur" fra Georg Jensen?:(
Tenkte på det samme. Helt merkelig egentlig. Virket jo som han dreit i ur. Og for et forferdelig "ur".
 
Nei, men litt historiekunnskap er påkrevd dere. Når man som arkitekt hadde sine formative år under jappetiden på 80-tallet var nok Rolex (og uten sammenligning forøvrig - Porsche 911) blandt de ultimate eksemplene på dårlig smak i arkitekt kretser. Erkjennelsen av at form som følger funksjon er et godt designprinsipp (som både Sub og 911 er eksempler på) har i mellomtiden bare ikke nådd fram hos han
 
Redigert:
Takk for deling! D2 er ellers for kjedelig og finansstoff forøvrig dekker jeg inn hos konkurrenten så dette vil jeg ikke fått med meg ellers. Keep em coming!
 
Nei, men litt historiekunnskap er påkrevd dere. Når man som arkitekt hadde sine formative år under jappetiden på 80-tallet var nok Rolex (og uten sammenligning forøvrig - Porsche 911) blandt de ultimate eksemplene på dårlig smak i arkitekt kretser. Erkjennelsen av at form som følger funksjon er et godt designprinsipp (som både Sub og 911 er eksempler på) har i mellomtiden bare ikke nådd fram hos han

Enig, Rolex har forstått at form følger funksjon, det er den nye yacht-master modellen fra Basel et perfekt bevis på;)
Ingen skal beskylde Rolex for å lage harry ur....

rolex_02.jpg
 
Svarte leste nye d2 fra fredag 24. akkurat. Ingen Klokketro denne gangen. Litt kjedelig at de bare skipper en fredag uten videre.
 
Selv om det er utenkelig for min egen del, så beundrer jeg egentlig tilnærmingen "Jeg betaler klokken, tar den rett på hånden og går ut av butikken"
Da snakker man rein klokkeglede, og en lang strunt i annenhåndsverdi.

+1 må jeg si

Det krever både baller, biceps og ekte
kjærlighet for klokker å gjøre det. Utfordrer herved meg selv til så raskt som mulig å vokse skikkelige cohonas og satse på kjærlighet her i livet :)
 
+1 må jeg si

Det krever både baller, biceps og ekte
kjærlighet for klokker å gjøre det. Utfordrer herved meg selv til så raskt som mulig å vokse skikkelige cohonas og satse på kjærlighet her i livet :)

Herregud.... Dette sier mye mer om holdningene her på forumet og hvor virkelighetsfjerne mange her inne er. Å kjøpe klokke, bruke den og være fornøyd og drite i resten? Hvor mystisk (og hvor mye "baller" kreves) det engetlig?
 
Herregud.... Dette sier mye mer om holdningene her på forumet og hvor virkelighetsfjerne mange her inne er. Å kjøpe klokke, bruke den og være fornøyd og drite i resten? Hvor mystisk (og hvor mye "baller" kreves) det engetlig?
Tja.. eller så er det bare forskjellige personlighetstyper. Noen som liker å ta vare på alt fra en vare de kjøper: Emballasje, kvitteringer, bruksanvisninger og sånt. Syns ikke det handler om baller eller at den ene er mer ekte enn den andre. Det handler bare om ulike måter å sette pris på noe.
 
Tja.. eller så er det bare forskjellige personlighetstyper. Noen som liker å ta vare på alt fra en vare de kjøper: Emballasje, kvitteringer, bruksanvisninger og sånt. Syns ikke det handler om baller eller at den ene er mer ekte enn den andre. Det handler bare om ulike måter å sette pris på noe.

+1

Dessuten er det jo ikke alle som har råd til å bokstavelig talt hive penger..... Skal man prøve litt forskjellige klokker er det jo greit å få igjen det man kan når de en gang flippes.
 
Det er mange som synes å ha glemt at en klokke og et sertifikat med matchende serienummer er en ekstra sikkerhet for at klokken er ekte og ikke tyvegods.

Som med andre varer bør man minimum ta med seg kvittering og garantibevis (sertifikat) når man "tar på seg klokka og går ut av butikken". Selvsagt. Som med andre ting man kjøper. Mitt poeng var at vi ikke må bli så kokketerte og anale at vi ser på slik normal kjøpsatferd som noe spesielt som man må ha baller for å kunne gjøre. Utover det må vi asylanter gjerne beholde bokser, papirer, ytterbokser, klistermerker og hangtags. :)