Blancpain-tråden

En nydelig klokke! Det er en Tribute to Fifty Fathoms, en limited edition på 500 eksemplarer. Et LNIB eksemplar finnes hos AD i København, klokken er til salgs for den rette prisen :D
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Blancpain er en av mine absolutte favoritter. Til dels fordi min brors svoger jobber som urmaker for dem og har blant annet laget og skrudd sammen deres toppmodell "1735":
fblancpain-1735-grande-complication.jpg


Verdt å nevne er også deres alternative tourbillon, "carrousel", som her kan sees i samarbeid med en tourbillon:
talk-of-the-town-blancpain-tourbillon-carrousel_1_1.jpg

Blancpain-L-Evolution-Tourbillon-Carrousel-aBlogtoWatch-5.jpg


Og til slutt et bilde av baksiden til et av deres "Pièce Unique" som jeg håper ikke blir for drøy kost for Tidssonens lesere...
l1010351d1p3r.jpg
 
Jeg fikk endelig prøvd FF Bathyscaphe Flyback chronoen på Nato (vanskelig å finne, og de har den ikke på Bjerke) - den Natoen imponerer også i virkeligheten. Gjør klokken ganske bølletøff, sammen med 300m og at pusherne virker under vann..

image.jpeg

image.jpeg
 
Tøff den der @FMS! Digger vinklene på kassen, og det samme med spennen. De hadde et par varianter inne sist jeg var på Bjerke, deriblant Ocean Commitment. Det jeg sliter med på Bathyscaphe er gap mellom reim og kasse. Jeg er dessverre allergisk mot slikt. Chrono på en dykker stiller jeg meg også litt undrende til, men enkelte undervannsoperasjoner skal jo times. Jeg liker gråskivet Bathyscaphe best, og da uten chrono. Dette fordi jeg liker børstingen på skiva, og synes mye av den forsvinner med subdials.
image.png
 
Redigert:
Liker veldig godt Fifty Fathoms. Litt pga historien og litt pga design. Fikk prøvd en hos en boutique i Cannes noen år tilbake. Opplevde en fantastisk service av de ansatte. Men ble skuffet over ratchen på bezelen. Prismessig synes jeg FF koster mye mer enn hva det smaker. Men et pent brukt til riktig pris; ja takk!

De startet nok opp i 1735, men de har vel ikke vært i kontinuerlig drift. Hver enkelt av oss får tolke det på sin måte. Nye eiere har påvirket merket på godt og vondt. Samme som med Panerai.
 
Takk takk :)
Selvfølgelig har jeg det :rolleyes:



Den er rå den løsningen med sideveis sikkerhetslås på lenka, litt utenfor boksen den løsningen der. Sleng gjerne ut noen bilder sv foldespenna til reima om du har noe liggende. Googler og googler, men finner ikke så mye.
 
Den er rå den løsningen med sideveis sikkerhetslås på lenka, litt utenfor boksen den løsningen der. Sleng gjerne ut noen bilder sv foldespenna til reima om du har noe liggende. Googler og googler, men finner ikke så mye.


Se på sida 2 i denna tråden för bilder av viklåset ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Anti-magnetic-movement-Blancpain-Fifty-Fathoms-Bathyscaphe_1.jpg

Satt lenge hos Blancpain-avdelingen på Watches of Switzerland i London, sist helg, og en ting som har gått meg hus forbi er størrelsen på kronen, som er langt større enn man først skulle tro. Var en enorm kvalitetsfølelse å skru den inn og ut, og hele klokken gir et 100% sammenskrudd inntrykk. Ikke at det skal bety all verdens, men hvordan er annenhåndsverdien på disse klokkene?
 
Anti-magnetic-movement-Blancpain-Fifty-Fathoms-Bathyscaphe_1.jpg

Satt lenge hos Blancpain-avdelingen på Watches of Switzerland i London, sist helg, og en ting som har gått meg hus forbi er størrelsen på kronen, som er langt større enn man først skulle tro. Var en enorm kvalitetsfølelse å skru den inn og ut, og hele klokken gir et 100% sammenskrudd inntrykk. Ikke at det skal bety all verdens, men hvordan er annenhåndsverdien på disse klokkene?
En internasjonal samler snakket om 60-70 % av kjøpeverdi er realistisk annenhåndsverdi. Men prisene stiger jo jevnt her også, så en direkte håpløs investering er det nok ikke. Har hatt noen på armen i dag selv - virker store i starten, men etter noen minutter er de jaggu gode. Hadde håpet på unboxing i dag, men det blir nok ikke før mai.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomask og Preacher
En internasjonal samler snakket om 60-70 % av kjøpeverdi er realistisk annenhåndsverdi. Men prisene stiger jo jevnt her også, så en direkte håpløs investering er det nok ikke. Har hatt noen på armen i dag selv - virker store i starten, men etter noen minutter er de jaggu gode. Hadde håpet på unboxing i dag, men det blir nok ikke før mai.
Spennende! Har bare hatt inntrykk av at disse er tungsolgte, men de avskrivningene du skisserer er jo ikke så ille.
Hva endte du opp med? :)