22.5-tråden

Hiver meg på det ErikR sier. Dog synes jeg skiva er kanskje det beste aspektet ved klokka, fin sandblåsing og den "quirky" fonten gjør den herlig eklektisk i mitt hode. Eneste kritikken av det utssendemessige for min del er at jeg synes krona er for liten og generisk. Morsomt prosjekt, så stå på!
 
Det er akkurat det mann vil skape! Diskusjon rundt klokka. Og det er absolutt lov å ha sine tanker rundt klokka. Ikke alle liker alle detaljer men jeg kan absolutt si at etter å ha sett prototypen live ble jeg skikkelig imponert av resultat. Mann må tenke at alt er laget i et mekanisk verksteder med metoder som er ikke veldig konvensjonelle for en klokke.

Også når mann bestiller klokka kan selv bestemme om skive posisjon. Den kan settes med 0 grader tilt.
Skiver er laget for å gi "sand" inntrykk (sabbia betyr sand på italiensk) og live har en utrolig flott effekt.

Jeg håper at jeg kan vise klokka til noen av dere når jeg skal få de første 2 stk i Norge i september.
 
... Hvis roterende bezel ikke er økonomisk så kan man i alle fall markere ringen med 1-60, 1-24 eller rotasjonsavdrift for et 168 grains boat-tail prosjektil med utgangshastighet på 860 m/sek. Kan også legge inn vindklokka for klikkjustering.
Tom

Hei @Tom Henriksen det er ikke en økonomisk problem her. Klokka er ikke en "Sub" og har ingen ambisjon å være det. Jeg syns at design er veldig ren og slik var det tenkt i prosjektering fase. Kum "timekeeper" som er også WR. Men dette er bare en fordel :D
 
Dere burde vurdere en try-out ordning slik Linde Werdelin har.

Hvis du er interessert sender de deg en ekte klokke du kan prøve på en ukes tid. Er du fortsatt interessert kan du kjøpe en klokke av de, er du ikke -da kan du bare sende klokken tilbake no questions asked. Vet ikke helt hvordan det fungerer da jeg aldri har prøvd selv.

Helt klart en kul klokke dere har laget. Vanskelig å konkludere uten å ha holdt den i hånden først.

Håper det kommer flere bilder
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Det er ikke så dum ide! ;)
Vi får tenke på det alvorlig!

Flere bilder kommer så fort delene er klar og klokka er satt sammen. Stay tuned!
 
Dere burde vurdere en try-out ordning slik Linde Werdelin har.

Hvis du er interessert sender de deg en ekte klokke du kan prøve på en ukes tid. Er du fortsatt interessert kan du kjøpe en klokke av de, er du ikke -da kan du bare sende klokken tilbake no questions asked. Vet ikke helt hvordan det fungerer da jeg aldri har prøvd selv.

Helt klart en kul klokke dere har laget. Vanskelig å konkludere uten å ha holdt den i hånden først.

Håper det kommer flere bilder

Hva med noe alla "Passaround" som vi har hatt her på sonen et par ganger?
 
Here we go... Let's try them out together
8FzFbQ.jpg
 
Røff sak, men jeg forstår ikke poenget med at klokken er vridd "mot klokken".
Behovet for å svinge armen/klokken øker med antall grader vridning til venstre den har?