22.5-tråden

Hva er vitsen med å ha skiven rotert 22,5 grader?

Hei,
les her:
Brand'en tar navn fra skiven som er rotert med 22.5 grader. Og selvfølgelig det blir mulig å rotere den med 22.5 grader mot høyre ;)

Og vitsen er at det blir lettere å lese klokke uten å rotere helt armen... Men mann kan alltid bestemme å ikke rotere skiven i det hele tatt! Up to you ;)
 
Hei,
les her:


Og vitsen er at det blir lettere å lese klokke uten å rotere helt armen... Men mann kan alltid bestemme å ikke rotere skiven i det hele tatt! Up to you ;)

Grunnen til spørsmålet er at på bildene sitter klokken på venstre arm med urskiven rotert 22,5 grader "counter clockwise".
Dette gjør det vanskeligere å lese av tiden i mitt hode.
Skjønner heller ikke hvilken filosofi som ligger bak denne.
Er det en " kjøreklokke", dykkerklokke, sportsur? Hva er det 22,5-konseptet skal stå for?
Ser at det er hentet litt inspirasjon fra AP her.
Dessuten ser det ut som om datovinduet er hakket opp med en kjøttøks.
Sorry, men dette er ikke helt min greie.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Helt ok å ikke like den! Jeg syns at denne er en spennande prosjekt som mange har vist interesse og derfor går framover.

Den du du ser i bildene er egentlig en test-klokka og rotasjon bestemmer du selv når du bestille den.
Helt enig at den ser ut som en AP pga skruer og bezel. Men tenk hvor mange produsenter har tatt inspirasjon fra Rolex da? :D

Jeg syns at dette må tolkes på en helt annen måte enn du gjør. Dvs at denne er kun noe som en "italiensk artisan" har laget og har investert mye av sin fritid i med mye kjærlighet. Og jeg mener at resultat er fantastisk!

Denne er en klokke og ikke alt må falle i en kategori!

Hivs du hadde lest nøyaktig den åpningsposten hadde du kanskje skjønt at klokken var ikke helt ferdig prosjektert og testet. Den endelige versjonen kommer straks.

Og ja det er brukt kjøttoks med vilje for å lage datovinduet da er dette en "håndlaget" klokket hvor også skivene er laget for hånd.

Sorry at du ikke liker det da ;) Mange gjør det uansett!
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
"Klokkebilde" er bare en test...faktisk måtte bæres på høyre arm
forstår vi at ikke alle liker det.
Dette er en nisje klokke...og kan ikke nekte for at jeg er veldig fornøyd med dette
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Bezel maskineres for de første eksemplarene

GZMbIW.jpg


07Jgox.jpg


sPH3Tt.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenny1000 og Oddemann
Dessverre finnes det mange slike eksklusive "prototyper" fra tid til en annen.
Noen lang levetid på markedet får den neppe.
Selvsagt vil noen elske den, mens andre vil forholde seg taus/nøytral.
Men dette er "not my cup of tea".
 
No problem! Det er greit å like forskjellige ting.
Den vil ikke være verken en Panerai eller en Rolex eller Omega. Det er ren elske for orologeri og håndverk.
Jeg har både dyre klokker og billigere dette er en prosjekt som jeg har lyst til å presentere til dere i Norge!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Dessverre finnes det mange slike eksklusive "prototyper" fra tid til en annen.
Noen lang levetid på markedet får den neppe.
Selvsagt vil noen elske den, mens andre vil forholde seg taus/nøytral.
Men dette er "not my cup of tea".
Skjønner ikke hvorfor du sier "dessverre finnes det mange slike eksklusive prototyper"? Det er vel slik de fleste merker starter, og vi ønsker vel et mangfold ? Syns det er kjempebra at noen satser på denne måten jeg, og syns klokken er kjempeflott, greit å ikke like utseendet, men syns det er litt flåsete å "disse" hele prosjektet ;)
 
Baklokket er klar også! :D

Hele prosjektet ser absolutt bra ut men jeg tror bestemt at den "skjeive" skiven blir for sær. I dagens marked har du mange varianter over ur, STORE, sære, latterlige mtp kvalitet. Hva med noe "Bad-ass" hvor alle komponenter fungerer og har en misjon. Hvis roterende bezel ikke er økonomisk så kan man i alle fall markere ringen med 1-60, 1-24 eller rotasjonsavdrift for et 168 grains boat-tail prosjektil med utgangshastighet på 860 m/sek. Kan også legge inn vindklokka for klikkjustering.
Tom
 
Imponerende prosjekt!

Ser ut som det er mye kompetanse og engasjement i sving. Helt klart et marked for en slik kombinasjon -dog kan man risikere å treffe kun fraksjoner av markedet hvis man enten priser seg for høyt, ikke har vellykket design eller det er andre issues som begrenser betalingsviljen.

Uten å på noen måte snakke for det kollektive klokkemarkedet osv syns jeg alt er er veldig bra med både produktet og måten det er presentert på i denne tråden.

Det eneste aberet er skiva.

Hadde jeg vært på kikk etter ny sommerklokke kunne jeg veldig gjerne vurdert denne, men skiva blir for sær.

Jeg håper virkelig at dere fortsetter med klokkeproduksjonen og bilder i denne tråden. Konseptet er barskt. Lykke til