Øl

Nytt brygg på flasker i helgen ;)
En meget humlesterk IPA på cirka 6,5%

IMG_4740.JPG
 
Har funnet noen nettsider som jeg tror kan være av interesse til dere andre her inne:

Ølmonopolet.no: Nettside som henter inn vareutvalget til Vinmonopolet og kombinerer med informasjon fra Ratebeer. Her er det mer mulighet til å filtrere på spenn av stiler/ratinger/pris/ABV/tilgjengelighet, som gjør det lettere å plukke ut neste flaske hos ditt lokale pol.
SPUdn71.png



Vinvalg.com: Oversikt over månedlige prisjusteringer på vareutvalget hos polet. Greit å ha i bakhånd om du er interessert i hvorfor du plutselig sparte 900 kr på en Blair Athol 1989 25 YO XOP sammenlignet med forrige gang du du gikk gjennom kassen med den. Største endringen jeg har sett er et prishopp på 170% fra måned til måned.
3YT3Exl.jpg
 
Slipplistene for fredag er ute.

Skuffet over at de nye ølene til Cervisiam ikke er med, men det balanseres at det er økt fokus på NEIPA hos de norske bryggeriene.

Evil Twin Modern IPA
New Belgium Ranger IPA
Oslo Brewing New Oslo IPA
Lervig Perler for svin juicy IPA
To Øl Hibernate
Amundsen/Against The Grain Hoptropolis Double IPA
Buxton x To Øl Sky Mountain Sour
To Øl Sur Citra
Little Brother NIPA
Edge Brewing Accidental Jedi Triple IPA
Avery Raja Double IPA
Amundsen Bryggeri Chocolate Mud Cake
Amundsen Bryggeri Marshmellow Hot Chocolate
Amundsen Bryggeri Peppermint Crisp Tart
Garage Project Wolfman
Evil Twin Liquid Double Fudge
Garage Project Whizz Bang Hop Rocket IPA
Evil Twin-Westbrook Imperial Mexican Biscotti Cake Break
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Jone
Var ikke klar over at det var lovlig med privatimport av alkohol - dette åpner jo for en del muligheter. Er det noen som kan anbefale nettbutikker i Europa/USA som en kan kjøpe øl fra? Forbausende lite seriøst å finne når jeg googlet dette temaet...
 
Har selv bestilt flere ganger fra Brewdog, funker fint det ;)

Var ikke klar over at det var lovlig med privatimport av alkohol - dette åpner jo for en del muligheter. Er det noen som kan anbefale nettbutikker i Europa/USA som en kan kjøpe øl fra? Forbausende lite seriøst å finne når jeg googlet dette temaet...
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Glemte å laste opp bilde av min Kinn Vestkyst-klone. I helgen kjørte vi blindsmaking med originalen. Her er de side om side. Selv om jeg fikk litt lavere utbytte enn ønsket (0,5% lavere enn originalen) vil jeg hevde den er 97% der. Morsom test :)
IMG_1210.JPG
 
Spennende ølfestival i Sandnes i helgen. Sur og Bitter. Tror det er billetter igjen i morgen om noen er interesserte.

Skal selv en tur på fredagen og jobbe der lørdag, så satser på at jeg får med meg det det er verdt å prøve.

Desverre har de ikke sluppet menyen enda, så får ikke anledning å legge opp slagplanen i forkant
 
  • Liker
Reaksjoner: stourbillon
Er selv en ølhund, og liker vel egentlig det meste av øl. Dog har jeg store problemer med weissbier og dens slektninger. Av en eller annen grunn fikser jeg ikke koriander i øl, men tar det gjerne i mat...

Surøl og jeg har et anstrengt forhold. Allikevel er det noe fascinerende godtvondt ved det, som gjør at jeg ikke klarer å holde meg unna. Merkelige greier, men spennende er det! Meninger om surøl? Jeg tar gjerne imot anbefalinger!