Øl

Veldig inspirerende @ProfessorPangloss, dette hadde jammen meg vært moro å fått til. Kanskje i forbindelse med et visst sykkeløp som går i traktene tidlig april:p ..men jeg må nesten spørre deg: holder du til nede på kontinentet eller tok du turen fra Norge ene og alene for å skaffe disse dyrbare dråpene? I så fall er jeg veldig imponert (og kostnaden pr flaske ble kanskje ikke så lav alikevel o_O).

Heisann, jeg bor et par timer unna, midlertidig dog. Kan også anbefale sykkelløpene tidlig i april!

Et fullverdig substitutt til Westvleteren er St. Bernardus. Dette ølet bygges også av munker noen få kilometer unna. Oppskriften er angivelig den samme. Du får du kjøpt på polet til kr. 70 per flaske. Alternativt, kjøper du det til SEK 30 per flaske på Systembolaget.

De kan kjøpes i butikken for litt over én Euro også, hvis man ikke driver med pol og bolag;) Får kjøre en smaksduell!

@ProfessorPangloss, vet du når dokumentet med tider for bestilling og henting blir oppdatert med nye datoer? Ser at allt er fullbooket nå, men hadde vært greit å få prøve å værr tidlig ute med bestilling ved neste mulighet. Må bare prøve dette selv :D

Jeg tror de endrer info her hver uke
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Ban
Jeg hørte om Westvleteren 12 første gang under en jobbmiddag i Oslo. En kollega la ut i det vide og brede om hvor vanskelig det er å få tak i dette mytiske ølet og vi var alle imponerte... Da jeg 5 minutter senere så igjennom menyen stod det jaggumeg Westvleteren 12 der, så vi bestilte tre flasker. Bevares, et godt øl, men som med mye innen klokkeverden også så er det vel gjerne historien og omstendighetene rundt produksjonen som gjør det så ettertraktet ;)

Var dette på Café Sara? Har sett den på ølmenyen, og har alltid lyst å bestille en, men er stort sett kun innom der rett før eller etter en tur på byen, og det har ikke slått meg som den optimale settingen.
 
Var dette på Café Sara? Har sett den på ølmenyen, og har alltid lyst å bestille en, men er stort sett kun innom der rett før eller etter en tur på byen, og det har ikke slått meg som den optimale settingen.
De selger i alle fall Westvleteren hos Amundsen Bryggeri, men til helt latterlig høye priser; 400-500 per flaske.
 
Var dette på Café Sara? Har sett den på ølmenyen, og har alltid lyst å bestille en, men er stort sett kun innom der rett før eller etter en tur på byen, og det har ikke slått meg som den optimale settingen.

Nei, det var på Smalhans på St Hans haugen. Prisen var relativt stiv ja, men jeg betalte ikke :)
 
Etter en planlagt øltur til Massachusetts og Vermont gikk i vasken, har jeg begynt å lukte på Copenhagen Beer Celebration i Boston neste år (eller Mikkeller Beer Celebration Boston som det antageligvis om kommer til å omdøpes).

Lurte derfor på om noen her inne hadde erfaringer med, og planer om å besøke, noen lokale/nasjonale/internasjonale ølfestivaler? Selv er What's Brewing og CBC bankers for min del.
 
Sur & Bitter (Sandnes) i Mars

Etter en planlagt øltur til Massachusetts og Vermont gikk i vasken, har jeg begynt å lukte på Copenhagen Beer Celebration i Boston neste år (eller Mikkeller Beer Celebration Boston som det antageligvis om kommer til å omdøpes).

Lurte derfor på om noen her inne hadde erfaringer med, og planer om å besøke, noen lokale/nasjonale/internasjonale ølfestivaler? Selv er What's Brewing og CBC bankers for min del.
 
I går nøt jeg en av mine absolutte favorittøl. (Nei, jeg tuller ikke nå)

product_image.jpg
 
Og en til som jeg fikk være med å lage. Tror vi brukte ca 5 timer, føltes som 5 minutter. Med litt ølsmaking mellom øktene fløy tiden. Dessverre har jeg hverken plass eller tid til å holde på med dette selv, men gøy og spennende var det.

IMG_0009.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Noen som plukket med seg noe spennende på slippet på fredag?

Selv gikk jeg for bautaene ispedd noen IPA/Pale Ale'er:
3 x Founders KBS
3 x Rodenbach Alexander
3 x Rodenbach Caractere Rouge
2 x Rodenbach Vintage 2014
3 x Cervisiam Bad Mango
3 x Cervisiam Pisswasser
3 x Nøgne Ø Kriek of Telemark
2 x Nøgne Ø Dark Horizon 5
4 x Mikkeller Single Hop IIPA