Øl

Med såpass mange ølhunder her inne, bør vel kanskje neste Stavanger-GTG arrangeres her?

Med ca. 500 ølsorter, må det jo være noe for enhver smak :)
 
Med såpass mange ølhunder her inne, bør vel kanskje neste Stavanger-GTG arrangeres her?

Med ca. 500 ølsorter, må det jo være noe for enhver smak :)

Hell yeah!:mrgreen:
Stambula mi i Stavanger når jeg skal bli god og ølfull.:cool:

Ellers er dette et godt fruktøl som ikke passer til annet enn en varm solfylt sommerdag.
291771232_12664dec94.jpg
 
Belgisk øl.
Har bare drukket dette, og andre Belgiske godbiter, på utvalgte (mørke) barer i sør-Frankrike.:)
Har ikke sett dette på polet noe sted.:(

Er det polstyrke på det? Eller kan man være heldig og finne det på et velassortert ølutsalg?

Edit: Fant det nettopp selv. 5,8%
 
Du trenger ikke reise til Skottland. Prøv baren i Grand Hotel Terminus. De har etter sigende mye bra Whisky.

Maltøl er fine saker. Erdingeren er min favoritt av hva jeg finner i Norge.
En øltur til Tsjekkia er heller ikke og forakte. :D

Jeg har faktisk aldri værtr der, men den skal som du sier være veldig bra.

Strand hotell er -veldig- bra. Jeg har ikke vært der i whisky-ærend, men generellt hele baren er vanvittig.
 
Dette var det ølsortene jeg hadde i skapet på forsommern. Nå er utvalget noe bedre.

L1020598.jpg



Tror jeg liker de mørke, sterke variantene best, iallefall nå når det drar jeg mot den mørke årstiden. Trippel/porten/brun/barleywine/stout, etc. På sommern er ales tingen. Og Früli fra Belgia. Et hveteøl tilsatt 30% jordbærpuré. Høres rart ut, men smaker himmelsk om den er iskald i sommervarmen. Selges ikke i Norge, men kan kjøpes på Systembolaget for en drøy tier.


Eller hva med bananøl fra Tyskland? Ikke noe særlig.

L1020062.jpg
 
Spennende og variert utvalg av øl Chalshus :D !! Jeg har smakt en øl av Midtfyns Bryghus som heter Chili Tripel. Meget god og spennende øl med en kompleks smak. Alt fra søtlig, fruktig med preg av chili. Har også smakt Ægir sin Pale Ale. Hvordan var ølet Tors Hammer? (Barleywine)

Mer om øltester kan leses på: (oppdatert i dag)
http://toryeah.com/olklubben

Er det noen som vet om ølkurs i Bergen området? Type smak på forskjellig øl, kombiner med mat osv. Vet dere om ølbryggerurs så kom gjerne med det også :D


Torje ;)
 
Chili Tripel har stått i skapet siden den ble lansert. Har ikke fått smakt den enda.

Ægir Tors Hammer er en vinner. Til å være så sterk er den overraskende lettdrikkelig. Søte toner, både i duft og smak. Gylden farge, natuligvis lite skum.

Du kan jo sjekke ut norbrygg.no som er forumet/kunnskapsstedet til hjemmebryggerne i Norge-

Ellers er beeradvocate.com og ratebeer.com fine adresser for innhenting av smaksoservasjoner, forums og liknende.
 
Takker for tips! Jeg skal sjekke dette ut. Smakte på Haanbryggeriet sin øl "Røyk Uten Ild". Nyydelig mørkt øl med en fantastisk kompleks men balansert smak. Anbefales! Gjerne til salt kjøtt.

Dårlig bilde av flasken og ølet.
 
Herlig samling! Jeg har smakt alle utenom Brooklyn Lager. Hvilken av disse fem likte du best?

Lageren er knallgod, men den har jo ikke den karakteristiske IPA-smaken. Brooklyn har også en meget god IPA. Jeg syns IPAene er relativt like, dog syns jeg ikke Nøgne Ø sin er like god som de andre. Men de har jo mye annet godt.

Jevnt mellom de tre andre IPAene, men tror kanskje jeg holder en knapp på Goose Island. Uansett, jeg må ha en test til for å bli sikker.
 
Prøvde et par Copenhagen i går. Drikker heller hoppetausaft neste gang. Fysj og fy.
 
Om det ikke var ironi takker jeg :)

Hehe! Se bildet jeg la i denne tråden for en liten stund siden, så håper jeg du skjønner at det ikke var ironi. Skal ikke påberobe meg stor kunnskap innenfor fagfeltet, og er heller ikke fan av de mørkeste øltypene, men dette Copenhagen-produktet er jo skandaløst dårlige saker.