Tidssonen Passaround

Dette synes jeg var en fin idé, Krille.

Jeg har fulgt litt med på passarounden på TTT, det har jo i perioder skapt entusiasme og begeistring.

Hvis vi ikke klarer å rekruttere nok påmeldinger foreslår jeg at Hopalong kan få kjøpe så mange "andeler" han vil;)
 
Høres interessant ut, men om jeg blir med er både avhengig av kostnad og klokkevalg :)
 
Hvis vi ikke klarer å rekruttere nok påmeldinger foreslår jeg at Hopalong kan få kjøpe så mange "andeler" han vil;)
:) Den eneste gangen jeg har vunnet noe, var da jeg satte loddet i bikkjas navn. Det ble litt vanskelig å forklare i butikken at MP3-spilleren ble vunnet av en boxer.

BTT: Jeg støtter Sponons forslag om Stowa. Flott klokke til gunstig pris. (Og en slik tåler litt gravering. Mitt utbrudd kom av tanken på å gravere en gammel Speedmaster eller liknende helligbrøde. Begeistret over ideen leste jeg nemlig ikke første post grundig nok, og forsto MkII som en vintage Omega.)
 
Kjempe bra tiltak!! Jeg er gjerne med hvis jeg får lov. Får jobbe litt med postingen kanskje?!
Jeg hører dessverre til i samme bås som hopalong; husker ikke sist jeg vant en loddtrekning.

Stowa Flieger er et bra alternativ, ellers synes jeg en del av MKII modellene frister kan friste.
 
Kunne absolutt tenkt meg å vært med, men da synes jeg det bør være en klokke som ikke så mange har hatt kjennskap til. Er ikke så interessant når man har lest omtaler og sett wrist shots i årevis i forkant ?

MKII Kingston f.eks hadde vært artig, eller noe fra Timefactors.
 
Kunne absolutt tenkt meg å vært med, men da synes jeg det bør være en klokke som ikke så mange har hatt kjennskap til. Er ikke så interessant når man har lest omtaler og sett wrist shots i årevis i forkant ?

MKII Kingston f.eks hadde vært artig, eller noe fra Timefactors.

+1
 
Stowa Flieger synes jeg forsåvidt er et godt forslag, selv om jeg kanskje hadde sett for meg noe røffere, som godt tåler en runde til 20-30 klokkegærninger i løpet av noen måneder.

MK II Kingston er et utmerket forslag, men de er vel kul umulig å få tak i? Men andre MK II-modeller er selvfølgelig også høyaktuelt. Ellers er vel Timefactors' modeller også veldig bra greier, kanskje en Precista?

Noen jeg kunne tenke meg ble vurdert:
Archimede Sporttaucher
Steinhart Triton
Dievas Vortex
Ollech & Wajs-diver


Det finnes selvsagt mange, mange flere som er interessante. Det er bare å komme med egne forslag, og diskutere de allerede foreslåtte.
 
Synes dette er hørtes artig ut.

Dette må jo være en gunstig måte for en liten urprodusent til å få vist fram varen sin på. Hadde kanskje vært mulig å fått en god deal på en klokke. Ved å si at 30 potensielle kjøper fikk prøve uret i uke, øker jo produsentens mulighet til å få solgt noen eks til norge ganske mye hvis produktet er bra. Er vel ikke umulig å få ganske så god rabbatt tror jeg. Sampeling er jo en kjent form for markedsføring, la forbrukeren få prøve produktet.


Jeg synes forresten Helson Shark Diver hadde vært et kult valg
 
Glitrende tiltak. Jeg melder meg på uansett hvilken klokke det blir. Litt av spenningen bare hva vi lander på til slutt. jeg kan også være med på å gå opp til 500 hvis det er stemning for det.

Tenker også at det fort kan bli vanskelig å administrere alles potensielle motstridende ønsker og innspill så jeg foreslår at prosjektleder Krille får et noe utvidet mandat slik at vi ikke fanges i eviglange diskusjoner hvor man ikke kommer til enighet.

Også enig i at deltagelse bør forplikte til posting av bilder og en (mini) review i prøveperioden.

Ur: Kunne tenke meg å prøve Sinn.
 
Jeg er nok med!

Dette burde være en god anledning for å prute litt på prisen også.. Ingenting er bedre reklame enn at 30 klokkeentusiaster skal tilbringe en ukes tid med klokken på armet. Verdt noen % det vil jeg påstå å si!

Personlig kunne jeg godt tenkt å prøvd enkelte Hamilton klokker!

Finnes det noen norske klokke-blogger?
 
Blir dårlig annenhåndsverdi da...klokka har jo allerede hora rundt med halve Tidssonen...dessuten har vi jo noen tradere her inne som uansett definer "langvarig forhold" til sånn ca en uke...altså bissniss as usual...:D :D

Melder min interesse, dog avhengig av hva slags klokke man lander på.....et eller annet big size 45+mm er uansett lite poeng for meg å surre fast på puselanken.

Stowa Flieger høres interessant ut.
 
Jeg vil også være med å gamble.;)

:) Den eneste gangen jeg har vunnet noe, var da jeg satte loddet i bikkjas navn. Det ble litt vanskelig å forklare i butikken at MP3-spilleren ble vunnet av en boxer.

BTT: Jeg støtter Sponons forslag om Stowa. Flott klokke til gunstig pris. (Og en slik tåler litt gravering. Mitt utbrudd kom av tanken på å gravere en gammel Speedmaster eller liknende helligbrøde. Begeistret over ideen leste jeg nemlig ikke første post grundig nok, og forsto MkII som en vintage Omega.)

Husk at Stowa har en bestillings tid på 2-3-4 mnd. avhenging av modell. Ellers er det en svært attraktiv klokke.:D
MkII er også et godt valg her synes jeg.
 
Dette minner meg om når jeg gikk i 4.klasse, da hadde vi to bamser, Prikken og Stripa. Disse byttet vi på å ha med hjem så måtte vi skrive dagbok:) Dette håper jeg blir vel så gøy!