Leses nå
Jennifer Lawrence blir merkeambassadør for Longines

Jennifer Lawrence blir merkeambassadør for Longines

Longines har hentet inn Jennifer Lawrence som ny «Ambassador of Elegance».

Det seneste tiåret har Jennifer Lawrence vært en av verdens mest suksessrike skuespillere. Hun slo for alvor igjennom i rollen som Katniss Everdeen i den populære filmserien «The Hunger Games» (2012–2015), og vant en Oscar for beste kvinnelige hovedrolle med den kritikerroste «Silver Linings Playbook» (2012).

Lawrence er for tiden aktuell med den psykologiske dramafilmen «Causeway», som ble sluppet i Norge på strømmetjenesten Apple TV+ tidligere denne uken. Før dette var Lawrence å se side om side med Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett og Meryl Streep, i den satiriske science fiction-filmen «Don’t Look Up» (2021).

«Ambassador of Elegance»

Jennifer Lawrence er Longines’ nyeste ambassadør.

Denne uken ble Jennifer Lawrence presentert som ny ambassadør for Longines. En såkalt «Ambassador of Elegance», som merket kaller det selv.

I den offisielle pressemeldingen roses Lawrence av Longines’ CEO, Matthias Breschan, for sin autentisitet og eleganse.


ANNONSE


– Jennifer has the ability to imbue every character she plays with reality and authenticity, and off-screen, this translates into an elegance that is both natural and relatable. She is an inspiration to girls and women of all ages and we are proud to welcome her to the Longines family.

Uventet partnerskap

Gjennom pressemeldingen røper Lawrence at samarbeidet med Longines skal ha en varighet over flere år, og at hun tidligere har lagt merke til det sveitsiske merkets engasjement innen hestesport.

– Longines has long been synonymous with timeless elegance, which to me, can be defined as a quiet powerfulness met with grace and confidence. And as a native Kentuckian, I’ve always associated Longines with the Derby and the embodiment of tradition.

Likevel må det ferske partnerskapet sies å være av den uventede sorten, for samarbeid mellom klokkemerker og verdensstjerner er langt sjeldnere enn man kanskje skulle tro.

Med unntak som Omegas mangeårige samarbeid med George Clooney, og Breitlings heftige «squad» med navn som Charlize Theron, Brad Pitt og vår egen Erling Haaland, er klokkeverdenens merkeambassadører oftest hentet fra B- og C-listen.

Spesielt er dette sant for den typiske mellomklassen, hvor Longines er en av de dominerende aktørene.


ANNONSE