Sponset Zenith med verdensnyhet!

JørgenO

Otteren Gullsmed & Urmaker
Forumsponsor
Medlem
11. juni 2015
Innlegg
358
Sted
Stavanger
I dag er den store dagen for Zenith kommet! Tidligere i år annonserte Biver at de skulle komme med en revolusjonerende nyhet og i dag er katten ute av sekken. De har kommet frem til et helt nytt system for anker og balanse. Hele systemet som tradisjonelt består av 31 komponenter er byttet ut med 2 komponenter i silisium. Det skal ha en ekstrem nøyaktighet og være tilnærmet vedlikeholdsfritt. I første omgang blir verket presentert i en begrenset produksjon på 10 klokker, hvor alle er unike. De lover imidlertid at verket skal i fullskalaproduksjon og lanseres i standardmodeller på Baselworld neste år.

Les hele presentasjonen og se filmene hos Watchadvisor: https://www.watchadvisor.com/reports/zenith-defy-lab-learn-all-you-need-know-about-palace-revolution
 
Vanvittig frekvens på 15Hz / 108.000A/h, nesten så man er redd for å få utløst et epileptisk anfall når du ser på den.:eek:
Uansett kjempegøy med en utvikling som dette.:)
 
ikke akkurat noen vakker klokke, men urverket er virkelig imponerende!

Gleder meg til å se en masseprodusert variant av urverket i en litt mer tradisjonell kasse.
forhåpentligvis blir ikke oscillatoren krympet så mye at personligheten forsvinner ;)
 
ikke akkurat noen vakker klokke, men urverket er virkelig imponerende!

Gleder meg til å se en masseprodusert variant av urverket i en litt mer tradisjonell kasse.
forhåpentligvis blir ikke oscillatoren krympet så mye at personligheten forsvinner ;)

Kan ikke vare mer enig der ! Stygg men imponerende urverk :)
 
Jeg må si at jeg ble virkelig sjarmert av denne lanseringen. Det viktigste er vel de teknologiske nyvinningene i materialer og produksjon som gjør dette mulig å produsere i det hele tatt. Nøyaktighet og den lange isokronismetiden er det vel ingen andre som er i nærheten av, så dette er jo et skikkelig kvantesteg i mine øyne. Også stor fan av klokkene de ble presentert i. Relativt enkle, men futuristisk og tøft materialvalg.
Kudos til Guy Simon og gjengen hans!