Solgt Zenith El Primero - Defy

Medlem
25. juni 2012
Innlegg
12
Sted
Oslo
Til bytte eller salgs er en Zenith Defy med El Primero urverk. Modellen har nummer 19.2000.400 og er fra rundt 1990. Jeg kjøpte klokken av Santos-Dumont for rundt 2,5 år siden.

Da jeg kjøpte klokka, fikk jeg med en lenke som ved første øyekast så ut til å passe. I forbindelse med at jeg var innom David-Andersen medio mars for å skaffe end-links til denne, ble det tatt en rask sjekk av tilstanden til klokken. Konklusjonen var at den fortsatt gikk veldig bra og at det derfor ikke var noe poeng med en service. For øvrig viste det seg at de ikke klarer å få tak i riktige end-links. Legger uansett ved lenka til kjøper. Klokken har for øvrig vært hos Tidemann for smøring for rundt to år siden (har kvittering).











Ser på chrono24 at det er to like til salgs, hvor prisantydning er hhv. $ 2475 og $ 3500. Jeg ønsker kr 8000 for mitt eksemplar, noe som trolig gjør den til den billigste (fungerende) El Primero man kan få kjøpt i dag. Og jeg vil tro de fleste klokke-aficionado er enig i at det bør være minst en El Primero i en respektabel samling.

Klokken befinner seg i Oslo og jeg kan kontaktes på 975 36 667 i tillegg til PM her inne.