Zenith El Primero Classic Cars

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.140
Sted
Fredrikstad
Da jeg fikk oversendt de offisielle pressebildene av Zenith El Primero Classic Cars, skal jeg innrømme at jeg ikke var særlig imponert. Designet virket "over the top", med Côtes de Genève OG tricolor, og markedsføringsoppgulpet med klassiske biler gav umiddelbare utslag på bullshit-radaren.

Men en artig ting med denne rare hobbyen vår, er at ideer og oppfatninger man kan få fra bilder og tekst, raskt kan endre seg når man får muligheten til å fikle med klokkene "hands-on". Noen ganger ender det med skuffelser og jakten på en ny grailkandidat, mens andre ganger opplever man å bli positivt overrasket.

Zenith El Primero Classic Cars var for meg en veldig positiv overraskelse under årets Baselworld:

http://www.tidssonen.no/zenith-el-primero-classic-cars/

zenith-el-primero-classic-cars-0494-2.jpg
 
Synes skiva er kul.:)
Noe må de jo gjøre for å fornye seg uten å gå altfor bananas.
Det er vel en grense for hvor lenge de kan fortsette å tjene penger på de samme utgavene.
 
Flott artikkel og lekker El Primero @Jon Henrik :)
En liten digresjon. Ser du skriver at Zenith var først ute med automatisk kronograf. Er det endelig fastslått eller pågår den evige diskusjonen mellom Zenith El Primero, Heuer Caliber 11, og Seiko 6139 fortsatt? Sist jeg prøvde å lese meg opp ble det "konkludert" med at Seiko var først, og Zenith sist.
 
Synes skiva er kul.:)
Noe må de jo gjøre for å fornye seg uten å gå altfor bananas.
Det er vel en grense for hvor lenge de kan fortsette å tjene penger på de samme utgavene.

Absolutt. Jeg syns skiven var en kul spinn på El Primero 36'000 Vph, så det eneste jeg ikke liker med modellen er navnet ;) Heldigvis er det ikke printet noen bil eller lignende på skiven eller rotoren... Så betydningen er jo ikke så stor :)

Flott artikkel og lekker El Primero @Jon Henrik :)
En liten digresjon. Ser du skriver at Zenith var først ute med automatisk kronograf. Er det endelig fastslått eller pågår den evige diskusjonen mellom Zenith El Primero, Heuer Caliber 11, og Seiko 6139 fortsatt? Sist jeg prøvde å lese meg opp ble det "konkludert" med at Seiko var først, og Zenith sist.

Såvidt jeg har forstått det, var Zenith de første som viste frem urverket offentlig. Men de var sist med å tilby verket i en ferdig produksjonsmodell. Jeg har ikke noe problem med definisjonen av Zenith som først basert på dette, men noen er kanskje uenige.

Men det er en stund siden jeg leste denne historien, så om det kan ha kommet frem noe ny info så må du gjerne dele den :)
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin
Var innom Giertsen og sjekka. Men der var høvdingen sjølv på ferie, så damene i disken ikkje svare kunne.

Hmm.. Må sees før evt kjøp.