Zenith DEFY, hvilken lenke?

chronometer

Støttemedlem
Medlem
6. aug. 2010
Sted
Oslo Akershus
Hei
Jeg har hatt denne liggende i skuffen i mange år. Jeg vurderer nå å ta den i bruk 😀
Tror den vil heve seg med en fin passende lenke. Den kan ikke være for tykk og lug bredde er 21mm…
Noen som har bra forslag? Kassen er 38x42 mm og klokken er fra 70 tallet

IMG_3420.jpeg

Redigert:
Mulig, men jeg tror kanskje en lenke med hele flater i lenke leddene kan bli fint. Bør se ny ut siden klokken er NOS, men trenger ikke å være vintage.

Edit: Fant et bilde som ser ut til å være originalen, Ref på klokka er 01-0050-345

1771969046332.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Maschinen og holmby
Mulig, men jeg tror kanskje en lenke med hele flater i lenke leddene kan bli fint. Bør se ny ut siden klokken er NOS, men trenger ikke å være vintage.
Uansett hva du setter på kan du jo ikke la en slik flott vintage-klokke bare bli liggende. Den antatt originale lenken ser vel grei ut, men personlig foretrekker jeg så og si alltid en lærrem. Bortsett kanskje fra når sommeren er på det varmeste…

Vil tro at den originale lenka vil være veldig vanskelig å få tak i, men den som leter finner. Jeg sjekka for eksempel eBay jevnlig for å få tak i en original krone til min Lemania super kompressor, det tok bare 20 (tjue) år. 🤓

• Haha
Reaksjoner: chronometer