Zenith Defy Classic Open El Primero 18K ltd

Medlem
22. juni 2013
Innlegg
6
Hei alle sammen.

Har et lite spørsmål til dere som virkelig har greie på klokker
Har fått muligheten til å kjøpe en Zenith Defy Classic Open El Primero 18K ltd for 85K
Er dette en god klokke ?


Mvh
Tommy
 
Hei

Zenith defy serien var en katastrofe, de fleste urene fra defy blir solgt for en billig penge nå om dagen. Jeg solgte en, om jeg har forstått deg lik klokke kun den var av den "lukkede" utgaven om man kan si det for rundt 35 000,- i 2011. Så jeg vill si at ditt tilbud er noe om ikke ekstremt høyt! her er ett bilde av den jeg solgte til sammenligning.

PS, om den du nevner er i helgull vet jeg ikke helt hvordan den bør prises. men høres fortsatt litt høyt ut ift at det er en defy.


98_-900148975_zps9fd02b5c.jpg
 
Hei og takk for godt svar:)

Jeg fikk dette tilbudet fra en urmaker der jeg leverte Breitlingen min .
Han har sluttet og selge Zenith og dette var hans personlige klokke men ville ikke ha den lengre siden han ikke solgte dette merket lengre.

Han fortalte at ny pris på denne var 150 K og at den akkurat var kommet fra service
Men jeg kjenner ikke mye til denne klokken annet enn at jeg syns den er kjempe tøff men for 85k så får man ganske mye kult
 
Om du virkelig elsker den og vil ha den! Prut litt og go for it! Om du tenker på å ha den en stund for så å selge den for noe nytt så ville jeg holdt meg unna. Defy serien er som regel ikke lett solgt :)

Dette er kun mine erfaringer og observasjoner, sikkert mange her som har bedre svar enn meg :)
 
Om du virkelig elsker den og vil ha den! Prut litt og go for it! Om du tenker på å ha den en stund for så å selge den for noe nytt så ville jeg holdt meg unna. Defy serien er som regel ikke lett solgt :)

Dette er kun mine erfaringer og observasjoner, sikkert mange her som har bedre svar enn meg :)




Er nok ikke noe jeg ville valgt å selge med det første nei men gidder ikke bruke såpass mye penger på ei klokke som egentlig ikke er verdt det :p
Er tross alt mange andre klokker man kan kjøpe i den prisklassen :)
 
Om du synes det er en flott klokke og du vet at du ikke kommer til å selge med det første, purr og kjøp.
Men den kan bli vanskelig å selge igjen.

For 85k brukt finnes det MYE flott der ute.

For eksempel denne Submarineren i helgull til samme pris.

Rolex Submariner Gull - FINN Torget
 
Om du synes det er en flott klokke og du vet at du ikke kommer til å selge med det første, purr og kjøp.
Men den kan bli vanskelig å selge igjen.

For 85k brukt finnes det MYE flott der ute.

For eksempel denne Submarineren i helgull til samme pris.

Rolex Submariner Gull - FINN Torget

Personlig syns jeg helt klart det er en flott klokke men er ikke slik at jeg drømmer om den :p
Kom bare over et tilbud fra en urmaker og dette virket vel og bra.
Men etter hva jeg har funnet her så virker ikke tilbudet like bra lengre .
 
Etter å ha søkt litt rundt på nettet og slik så har jeg skjønt at El Primero urverket er et flott verk som blir brukt i mange andre ur en zenith

Så lurer derfor på om noen har en god forklaring til hvorfor Defy open El Primero flottet og nå selges for en brøkdel av ny prisen?

Urverket er jo en kjent legende og i mine øyne er det da ikke en forferdelig klokke å se på
Den er kanskje litt vel flashy men ikke så ille som mye annet
 
Etter å ha søkt litt rundt på nettet og slik så har jeg skjønt at El Primero urverket er et flott verk som blir brukt i mange andre ur en zenith

Så lurer derfor på om noen har en god forklaring til hvorfor Defy open El Primero flottet og nå selges for en brøkdel av ny prisen?

Urverket er jo en kjent legende og i mine øyne er det da ikke en forferdelig klokke å se på
Den er kanskje litt vel flashy men ikke så ille som mye annet

supply and demand.. det er ikke så mangen som er på jakt etter defy serien, derfor må de ned i pris for å få solgt dem. Men som du nevner, el primero er både ett vakkert og godt verk! Så ingenting å si på det :)
 
For veldig mange er defy serien ikke akkurat toppen av hva Zenith har laget når det gjelder det rent visuelle.
De var veldig "contemporary" når de kom, og mange føler at de ikke har stått seg så godt med årene.

Det er jo bare personlig preferanse dog, og får man en slik klokke rimelig nok er det jo mange der ute som liker disse godt.
Men tror jeg ville vært utrolig forsiktig med å betale 85k for en defy, selv i helgull.
 
For veldig mange er defy serien ikke akkurat toppen av hva Zenith har laget når det gjelder det rent visuelle.
De var veldig "contemporary" når de kom, og mange føler at de ikke har stått seg så godt med årene.

Det er jo bare personlig preferanse dog, og får man en slik klokke rimelig nok er det jo mange der ute som liker disse godt.
Men tror jeg ville vært utrolig forsiktig med å betale 85k for en defy, selv i helgull.

Godt jeg forhørte meg med dere først for jeg trodde faktisk ikke det var så gal pris
Kommer nok ikke til å kjøpe den til den summen for å si det sånn:)
 
Redigert:
Det er strengt tatt ikke sikkert at prisen er så gal per se, men jeg er ganske sikker på at det kan ta tid å bli kvitt den og til ukjent tap igjen etterpå.. :)