Zenith Defy Classic Chronograph Aero på sikt

Medlem
12. aug. 2018
Innlegg
70
Sted
Rjukan
Heisann

På sikt så skal jeg ha en Zenith klokke som min "grail" Mitt spørsmål er hvor jeg størst sjanse til å finne denne, gjerne hos en urmaker, men ikke et absolutt krav

Etter en alvorlig sykkelulykke så har jeg hatt god tid til å google men har vel ikke funnet noen til salgs her i moder Norge, men så er jeg heller ikke vel bevandret i denne verdenen :)
Takker på forhånd ;)

Svein

x93VyOz.jpg
 
Hei. Denne modellen selges nok ikke ny over disk lenger. Dvs det er godt mulig det finnes et ex en plass i en butikk et sted som aldri ble solgt. Modellen er utgått. Du vil nok finne eksemplarer på www.chrono.24 . Finn.no for klokker på et overnasjonalt plan. Trygghet må du vurdere selv. Ja spesiell modell du har falt på som grail. Mitt tips om du kommer over en er å poste info om den aktuelle annonsen her. Dette er en klokke hvis reell bruktverdi er laaangt fra utsalgspris som ny.
 
Heisann og takk for svar :)

Jeg har forholdt meg til at det er en utgått modell og jeg har funnet en god del i utlandet, noen billigere enn andre, men som sagt vil jo helst handle i Norge når den tid kommer.

Som sagt, har googla et par uker både her og der og gått gjennom de fleste merker og det er vel typisk meg at jeg går litt mot strømmen? Subjektivt er det denne modellen som har "skilt" seg ut og som passer mitt liv :) og som jeg synest er knallfin.

Uten at jeg er "ekspert" så er vel Zenith et ganske bra merke?

Ingenting er statisk så når Jula kommer og kjøp blir aktuelt så kan jeg ha funnet noe annet, selv om jeg ikke tror det :)

Svein
https://www.chrono24.com/no/zenith/...4000--id6951599.htm?SETLANG=nb_NO&SETCURR=NOK

Pluss 25 % moms og greier. Blir 50 + inn til Norge. Jeg hadde aldri i livet betalt noe i nærheten for denne. Men smak er subjektivt. Du får svært mange fine grails til 50. Med urverk som er billigere å serve og..
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Zenith er kvalitet. Og motstrøms er helt topp. Du finner den gjerne ikke i Norge men som du ser av treffene på Chrono24 er det mange seriøse klokkeforhandlere som opererer der.

Lykke til
 
  • Liker
Reaksjoner: SveinA
Er du heldig så dukker den opp her inne også:)

Er ikke mer enn et par måneder siden det var en til salgs.

https://www.tidssonen.no/forum/thre...ic-chrono-aero-el-primero-service-2016.51173/

Jeg kjenner forøvrig ikke noe til selger eller tilstanden på denne klokken, men trodde kanskje det var mulig å få disse litt billigere da det er en litt spesiell modell som jeg trodde gikk for litt mindre enn en del andre El-Primeros.