Zelos Watches

Medlem
30. juni 2013
Innlegg
4.341
Sted
Drammen
Fant dette kickstarter-prosjektet i dag via Instagram. Liker designen veldig godt og prisen er jo ingen tin å si på. Miyota 9015 skal vel, etter hva jeg har forstått, være et ganske greit urverk også :)

Fortsatt mulig å få seg noen fine seriennummer også ;)

Zelos Watches – Welcome

012714_Z05black_1024x1024.jpg


bronze_with_brown_dlc_1024x1024.jpg


012714_Z05green_1024x1024.jpg


012714_Z02gray_1024x1024.jpg
 
1) Det var den øverste klokken i OP som var mest iøyenfallende vakker/kul, og jeg kommer aldri til å endre mening.
2) PVD bezel liker jeg ikke.
3) 43mm er litt for stort for meg.
4) Jeg har lovet sonen å ikke unboxe mer i år...

:mrgreen:
 
Hei. Oppdaget disse første dag på kickstarter, la det på is da 43mm blir for stort for en slik klokke. Bortsett fra størrelsen er det mye jeg liker med klokka.
 
Hei. Oppdaget disse første dag på kickstarter, la det på is da 43mm blir for stort for en slik klokke. Bortsett fra størrelsen er det mye jeg liker med klokka.

Personlig ville jeg ikke hatt noe mindre enn 42-43mm på en slik klokke, men det er jo bare en smaksak :)
 
Det skjer mye spennende på kickstarter har jeg inntrykk av, men det er en lei tendens til at mange av de mest interessante modellene er i overkant store til mitt håndledd...
 
Elshan Tang er fra Singapore og disse klokker er selvfølgelig fullstendig bygget i Kina(bortsett fra urverket).
Han sier at han er en WIS, nei det tror jeg ikke mye på siden han nevner overalt at Zelos klokker har "Sapphire crystal: scratched only by diamond"...:rolleyes:
Alle WIS vet at det er ikke sant og at enkelt 316L stål skapper riper/skader i safirglass...
Men men, han vet ikke helt hva han snakker om tydeligvis.

Han sier også "43mm Diameter Case in Bronze CuSn8 or Surgical Grade stainless steel 316L".
Ja, alle som vil ha bronze, ville ha den samme bronze som Panerai startet med: Den berømt CuSn8(som er ikke billig)
Men siden den "alloy" er bare produsert i Tyskland(Ja, de Kinesere mestrer ikke enda hele prossess for å få det til) da er det umulig at det er en ekte CuSn8.
De Tysker nekter sin exportering til Kina: De ble etterspurt lenge siden selvfølgelig.
Det er egentlig en type bronze/messing?... Han er ikke den første som prøver seg på spillen.
"Olivier" prøvde seg der med samme løgn og sine "Tysk(not)/Kinesisk" klokker fikk en patina fra helvete over tiden:mrgreen:

Ooops, i linken under, det er snakk om messing:rolleyes:
Design maketh me

De andre sider snakker om CuSn8... Yeah, right... Aldri på den pris.
http://www.wristreview.com/?p=7549
Dere må tenke på ettersalg service: Hvis den fins...
Not for me!
 
Instagram er 80% mer effektivt enn andre medier når det kommer til branding, og dette er et godt eksempel ;)
Men synes prisen ikke var så veldig lav akkurat :eek: ca $400, da slipper du unna med en god seiko..
 
Bumper denne for å spørre:

Hvordan gikk det med Zelos? Skjønner fra internett at de tilbyr klokker... Hva er dommen? Bør jeg bestille - synes den ser snasen ut:mrgreen:
 
Bumper denne for å spørre:

Hvordan gikk det med Zelos? Skjønner fra internett at de tilbyr klokker... Hva er dommen? Bør jeg bestille - synes den ser snasen ut:mrgreen:
@Topher

Jeg har akkurat fått tilsendt en som jeg skal skrive en review av. Førsteinntrykket er egentlig veldig bra. Finishen er kanskje ikke heeelt 100%, men ettersom bronzen raskt får patina spiller ikke det all verdens rolle. Skiven synes jeg er veldig fin og lumen er også veldig bra. Urverket går på ca +3-4 sekunder i døgnet og er mer nøyaktig enn langt dyrere klokker jeg har eid.

Selve boksen er det spart penger på, men til gjengjeld får du en lær-rull for å ha remer i, to skinntemer, en Zulu og et rem-verktøy. Remene virker litt stiv i starten, men mykner raskt opp og det virker som kvaliteten på remene er veldig bra. Kommer med en mer utfyllende review etterhvert :)

Forresten: den sorte bezelen er 10x kulere i virkeligheten enn på bilder ;)

1r2n1da.jpg
 
Redigert av en moderator:
N37bEOp.jpg


Litt påbegynt patina etter litt kontakt med saltvann:

LP2r1mY.jpg


Elshan tilbyr seg også å starte patina-prosessen for deg :)
 
@acnorway

Tusen takk for et fantastisk utdypende og illustrert svar!
Jeg må si at lysten til å skaffe seg en eller faktisk to av disse ble enda større. Jeg synes både din i bronse, og den i stål/grått ser bra ut - og til den prisen er det vel greit å være litt gæærn!?

Og: Jeg har bokmerker bloggen din. Gleder meg til å lese mer.
 
Redigert av en moderator:
@acnorway

Tusen takk for et fantastisk utdypende og illustrert svar!
Jeg må si at lysten til å skaffe seg en eller faktisk to av disse ble enda større. Jeg synes både din i bronse, og den i stål/grått ser bra ut - og til den prisen er det vel greit å være litt gæærn!?

Og: Jeg har bokmerker bloggen din. Gleder meg til å lese mer.

Hyggelig å høre @Topher :) Jeg synes dette er mye klokke for pengene. Spesielt etter jeg hadde den på timegrapheren. Dersom du kjøper stålversjonen hadde det jo vært interessant å høre dine tanker om den. Kjøper du begge har du jo tilogmed mulighet til å gjøre en sammenligning :)
 
Redigert av en moderator:
Har siden den første lanseringen hatt jevnlig kontakt med Elshan (eier av Zelos) som i det siste har kommet med to nye modeller.

Først lanserte de Chroma, som har litt moderne look:

9e50677b95f999283ac2bdd0d10e98ad_large.jpg


Og nå har de nettopp lansert et nytt Kickstarter-prosjekt som heter The Abyss. En bronze-klokke med vanntetthet på 3000m. Synes denne virker veldig spennende :)

35bd6315af478ee02effb6901e95076c_large.jpg


e61741387abf0720e2cf0f4d3133f3b0_large.jpg




Link til Kickstarter: https://www.kickstarter.com/project...-bronze-engineered-for-the-extrem/description