YAMAHA TDR 250

Medlem
10. jan. 2011
Innlegg
638
Sted
Stjørdal
tdr+250.PNG
 
Nice! Holdt på å kjøpe noe liknende når jeg kjøpte mc for et par år siden. Vet du hvordan supermotard/crossere er å kjøre til vanlig?

Lurer på å kjøpe meg MC i sommer for å komme meg til og fra eventuell sommerjobb..
Hele kroppen verker etter å kjøre mc igjen.. Nå driver jeg å teller på knapper om jeg tar sjangsen på å kjøpe en eldre, brukt, billig mc.. Jeg er ikke så flink til å skru på motor etc. så om det skjer noe må jeg ta det på verksted.. Dyrt for en student.. :(
 
Motard er veldig digg i bymiljø og halvveis lange dagsturer.

Ang. dette å skru, det er noe en lærer seg!
Det kommer hvis du har interessen, blir du glad i sykkelen ofrer en ofte litt tid til å lese om mekking på div. forum.

Det er heldigvis lettere å skru på en sykkel enn på en klokke.;)

Hilsen Desmofan. 8)

Hypermotard_1100S_parts%20006.jpg%20(1000x667).jpg
 
Har skrudd litt på bil. Og da mener jeg litt i ordets rette forstand.
Har byttet noen støtdempere og bremser og slikt.
Eneste jeg har skrudd motor er å bytte turbo på en Nissan 200SX.
Ja, og byttet luftfilter og tennplugger. :p

Vedlikehold er jo stort sett å følge en bruksanvisning "mutter ut, mutter inn". Værre med feilsøking og slikt, det jeg er redd..

Har sett på et par mcer i sub 30 000,- klassen. Finner ikke noen store kjøremaskiner der. Kanskje like greit... Ny mc har jeg uansett ikke råd til på en stund igjen... :( Savner den følelsen ja...
Jaja, får se hva som skjer når våren nærmer seg litt..

Ducati er den store drømmen.. Ungdomsforelsket i en ST2... Holdt på å kjøpe Monster sist.. Endte på en flett ny Hornet. Den nye modellen..

Nei uff, må slutte å skrive her før jeg skriver meg i hel! :p
 
Det eneste jeg gjør på bil er å kjøre den, fylle diesel, bytte dekk, og olje.
Alt annet klarer jeg rett og slett ikke å gjøre, det interesserer meg ikke et døyt.

Motorsykkel er en annen historie, jeg har alltid hatt et nært forhold til dem, har kun holdt meg til Ducati, det var en drøm som kunne gå i oppfyllelse.

Startet med en Monster 600ccm, etter det ble det en Monster S4R, plutselig kom det rykter om en ren streetfighter fra Ducati, og da ble det jommen en slik en.

Så akkurat nå er det Hypermotarden og Streetfighteren som er tingen, to kjempefine sykler, grei forsikring på begge, spesielt Streetfighteren siden den ikke har kåpe.

Se på den da, jeg smiler hver gang jeg går innom garasjen, I shit you not.

ducati-streetfighter-wallpaper_1.jpg


Prisen å betale med to sykler er å ha en rimelig familiebil. :p

Men nok om Ducati, plutselig får man et samuraisverd i ryggen av Rattytdr.
 
MC ja, har fått noen mil på salen selvom jeg ikke er så gammel.

Her er et bilde fra min siste kjøretur på KTM´n, utrolig hvor godt en sykkel av plast brenner:p Jeg kom heldigvis fra det med alt utenom fornuften i behold.

Ops.jpg

Sykkelen var en KTM 690 Duke, utrolig kul maskin. Masse motor.
 
KTM ja.. MCens svar på trassalderen? De har en tendens til å legge seg på siden å ta fyr! ;)

Hvordan skjedde det? Selvantennelse eller ble den inspirert av et sammenstøt først?
 
Idiot med tilhenger som ikke så meg, så han skar ut i veien forran meg så jeg smalt i tilhengern i 60. INGEN som lo når jeg lå i grøfta og ventet på sykebilen og spurte om noen hadde med pølser så vi kunne grillet litt.

Hører med til historien at jeg nok hadde hatt en anelse mørkere hudfarge om det ikke var for to snartenkte polakker som fikk dratt meg unna sykkelen som brant, klærne mine ble ganske våte av bensin, så kunne fort blitt to bål.
 
Av og til er snartenkte polakker det beste som har hendt!

For mørkere hudfarge anbefaler jeg solarium.. Og det var nok ingen som lo fordi pølsene bare ville fått smak av bensin.. ;)

Har selv holdt på å gå i siden og i ræven på to stykker som ikke så meg. Livredd for slike situasjoner.. Godt det gikk bra med deg!
 
MC ja, har fått noen mil på salen selvom jeg ikke er så gammel.

Her er et bilde fra min siste kjøretur på KTM´n, utrolig hvor godt en sykkel av plast brenner:p Jeg kom heldigvis fra det med alt utenom fornuften i behold.

Ops.jpg

Sykkelen var en KTM 690 Duke, utrolig kul maskin. Masse motor.

Av og til er flaks godt å ha, håper du ikke fikk skrekken, og har kommet deg opp i salen igjen.:cool:
 
Idiot med tilhenger som ikke så meg, så han skar ut i veien forran meg så jeg smalt i tilhengern i 60. INGEN som lo når jeg lå i grøfta og ventet på sykebilen og spurte om noen hadde med pølser så vi kunne grillet litt.

Haha, adrenalinet etter en sykkelvelt gjør noe med humøret :)