Yachtmaster - For og mot

Synes den nye TT Yachtmaster er pen.:)

new-rolex-yacht-master-40.jpg
 
De nye YM'ene er flotte, det eneste ankepunkt jeg har er manglende keramisk bezel i en eller annen form :)
 
De nye YM'ene er flotte, det eneste ankepunkt jeg har er manglende keramisk bezel i en eller annen form :)

Hva er bezel egentlig lagd av? Hvitt gull?

Forøvrig ikke enig i at c-bezel er svarer for alle bezler.

Men er veldig enig med @Thomas84: blåfargen trenger tilvenning, skiva og klokka forøvrig er nydelig!
 
Hva er bezel egentlig lagd av? Hvitt gull?

Forøvrig ikke enig i at c-bezel er svarer for alle bezler.

Men er veldig enig med @Thomas84: blåfargen trenger tilvenning, skiva og klokka forøvrig er nydelig!

For så vidt enig rent estetisk, men bezel på YM blir stygg på 1, 2, 3 - gull og platinum er mykt :)
 
Gull er mykest med sine 2,5 mohs, deretter platina med 4,3 mohs. Til sammenligning ligger 904 stål på ca 7, og diamant på 15 mohs.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Den drukner ikke akkurat i bilder denne tråden, så her er mitt bidrag!
IMAG1099_zpsbbvvjm3y.jpg
IMAG00323_zpsjerrvkdl.jpg
IMAG0838_zps2k7frppo.jpg
IMAG0684_zpsr2bsnxn8.jpg
IMAG0632_zpssmrh5oj3.jpg
IMAG0602_zpswujga9e4.jpg
Er det en klokke jeg kunne tenkt meg, så er det den altså! Utrolig lekker sak! :)
Jeg prøvde den i London for en tid tilbake siden, og stusset litt over de gummi-randene på innsiden av remmen; spurte hos Wempe, men de kunne ikke forklare meg funksjonen. Er det for at den skal sitte bedre på armen og gi luft, @uret? :)
 
Drar opp denne tråden fra dypet igjen. Yachmaster har kommet med en ny skive. Skiva liker jeg, blå skrift og sekundviser er litt artig. Likevel er disse blå elementene noe jeg må vende meg litt til.Vis vedlegg 9113

Prøvde denne på Bjerke nettopp, den er helt fantstisk! En av mine favoritt-Rolexer:) Og glitrende service hos Bjerke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Enig med deg, den er lekker! Hensikten med disse randene under er som du sier. De sørger for god, men samtidig veldig elastisk, friksjon mellom rem og hud slik at en forholdsvis tung klokke ikke danser rundt på armen. Det betyr at du ikke trenger å stramme remmen så hardt som jeg for eksempel må med Aquatimeren. Og som du sikkert kjente da du prøvde den på; remmen er silkemyk!
Da fikk jeg det bekreftet, takk for det! IWC som du nevner kunne nok godt ha implementert lignende; min Yacht Club er enten alt for løs, eller stopper blodtilførselen til fingrene :D
Ja, mykheten på remmen var noe jeg stusset litt over, tror jeg hadde trengt litt tilvenning til akkurat det (men hadde ikke vært noe problem altså..!)
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Prøvde denne på Bjerke nettopp, den er helt fantstisk! En av mine favoritt-Rolexer:) Og glitrende service hos Bjerke!

Enig. Denne seiler opp som favoritten fra årets lansering. Selvfølgelig bak daytona med grønn skive, men det er litt annen klasse uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Kan jo trykke inn noen bilder jeg også for å komplementere det siste tilskuddet i familien. @Ole , @Tetragrammaton og @uret , gratulerer med å ha oppdaget YM, tok litt lenger tid før jeg gjorde det, maken til undervurdert klokke ( sitter langt inne å gå med maxikasse igjen ).

Enig at bezelen kanskje er det største ankepunktet mot YM, men for min del så veier kassen mer enn opp for dette.





 
Redigert: