Solgt Xeric Halograph Automatic

Medlem
11. sep. 2010
Innlegg
0
Sted
Oslo
IMG_6296.JPG
IMG_6297.JPG
IMG_6301.JPG
IMG_6302.JPG
IMG_6304.JPG
IMG_6300.JPG
Selger et meget barockt ur. Xeric er et micromerke som gjør alt for å dekonstruere vanlige oppfatninger av hvordan et ur skal vise tiden. Må sies å være helt på høyde med klokkemerket Azimuth mest bisarre modeller. Det var på grunn av dette at jeg kjøpte det i våres. Men jeg burde visst bedre da jeg tidligere har hatt et Meistersinger Perigraf som gjorde meg nuts fordi jeg aldri ble fortrolig med å raskt lese av tiden på det. Angrer egentlig at jeg solgte det da jeg skulle bare ha endret bruken av det. Ikke som hverdagsur hvor jeg ofte er nødt til å ha totalt kontroll på tiden under mine forelesninger.

Dette uret er et man skal gå på fest med eller ut på byen med. Det er rett og slett en attention grabber og conversation piece. Ja, jeg ser for meg at det til og med kan brukes i avansert sjekking av damer, he-he...

Men jeg har ikke brukt det, bare prøvet det på hånden av og til. Det fascinerer meg, men ikke nok til at jeg ikke selger det da jeg har noe annet og dyrere i kikkerten. Her trengs det penger!

Urverket oppgis som S-01 Dual Balance Automatic.

Det har dette nye systemet for raskt å skifte remmer. Remmen som sitter på er av kunststoff.

Det har et nydelig høyt buet safirglass. Størrelse 48 mm.

Jeg har ikke betalt moms for det da det kom rett hjem i postkassen min uten noen flere dikkedarer.

Jeg mener at jeg betalte rundt 3500 for det. På Xerics hjemmeside har de det på tilbud for 399 $,
ca. 3240 Kr. pluss porto.

Pris 2800 Kr. Tidssonen pris 2500 Kr.

Kjøper betaler porto eller vi kan møtes i Oslo.
 
Redigert: