WTF - unboks av kun en boks??

Medlem
4. aug. 2011
Innlegg
1.636
Sted
Kristiansand

Ei stor pakke fra Tidssonen.


Mer papp inne i pappen.


Nå likner det noe.


En stor klokkeboks :)



Det lukter godt av lær og boksen oser av kvalitet.


Her har to hjemløse klokker funnet et nytt hjem.


----------------
For Seikofans:
Jeg har lagt ut noen få bilder av disse to tidligere, men her kommer en mer utfyllende presentasjon.
I anledning Seiko sitt 110års jubileum i 1991 kom de ut med en mekanisk klokke. SCQL002 i 100 eks. med det ultra tynne kaliberet 6810 som stammer fra 1969. De ble veldig positivt mottatt. I tillegg kom tilbakemeldinger fra messer i Sveits, som fortalte om en økt popularitet for mekaniske klokker. Seiko startet da et in-house mekanisk team, som kom opp med 4S kaliberet, basert på det da 20 år gamle 52 kaliberet.

Maskinene ble startet og minst 200.000 4S kalibere ble produsert. En vanvitig mengde, men det koster å produsere og utvikle urverk, så for at det skulle lønne seg måtte det produseres minst 200.000.

Den første klokka som kom med 4S verket var SCVK001 som var i salg i slutten av 1992.

SCVK001

Her er mitt eksemplar av SCVK001, produsert i november 1992.


Det sitter et 4S35 urverk i denne, det er trolig det samme urverket som det mer vanlige 4S15, bare det er innstilt mer nøyaktig. 4S35 er satt opp med +15/-10 sek. per dag, mens 4S15 er +25/-15 sek. per dag.


Mitt eksemplar øker 20 sek. per dag og krona er treg, så det trenger nok en service.

SCVG007



SCVG007 er produsert i 1997 og har et 4S24 urverk, det er en håndtrukket versjon av 4S kaliberet med sentral sekundviser.



Mitt eksemplar skal visstnok ha falt ned i en vegg eller noe butikkinnredning og dukket først opp ca. 15 år seinere, da butikken skulle rives eller pusses opp.


..to be continued.....
 
Grattis med flott boks! :) Blir spennende å se den fylle seg opp.

Flere av de større boksene er dessverre utsolgt for øyeblikket, men påfyll fra leverandør på vei, og ventes på lager i Tidssonen Webshop i starten av neste uke :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Ali