WSW: Hva har du på deg?

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
1.181
Sted
Oslo
Hva har du på deg ?

Det er allerede onsdag :)


Satser på min 005

IMG_4681.jpg


Vøringsfossen faller et stykke....

IMG_4683-1.jpg
 
Seiko Orange Monster i dag - uslåelig kvalitet i sin prisklasse!
20090603_monster.png

Elendig mobilbilde, men det er i det minste dagens....
 
BRIO1368 skrev:
deBalzac skrev:
Bruker denne i dag

En fantastisk stilig sak ! Fra hvilken periode ?

På 90 tallet hadde Breitling en serie med retromodeller basert på klassiske Breitling modeller. Den orginale Breitling Premier ble laget på slutten av 30 tallet frem til rundt 1960 og var verdens første vanntette chronograph. Retromodellen ble laget i 1998 og 1999 (m/dato). Kjøpte denne klokken hos Bjerke for over ni år siden og er veldig fornøyd med den. Veldig høy kvalitet i alle detaljer, de første syv årene gikk den +/- 2 sek i døgnet før den begynte å sakke av litt.

Hadde den på full service i fjor sommer og klokken kom tilbake som en helt ny klokke, og nøyaktigheten er fortsatt +/- 2 sek. Urverket er et Kelek calibre 10000/B40 med 38 juveler, (ETA ebauche + Kelek chronograph module), laget spesielt for Breitling med tre timers chronograph.
 
J.CAT skrev:
Panerai PAM 270 på originalrem for meg i dag,
Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Vh
J.Cat
Jeg er normalt sett ikke så veldig på Panerai-kjøret, men den der synes jeg ser skikkelig bra ut!
 
.

Vh
J.Cat[/quote]
Jeg er normalt sett ikke så veldig på Panerai-kjøret, men den der synes jeg ser skikkelig bra ut![/quote]

Takk Krille :) Fin Seiko du har også, orange monster er en klassiker syns jeg.
 
Fin klokka sebbi, du slår med med 2900 meter ;)
[attachment=0:4ansyzge]DSC02411.JPG[/attachment:4ansyzge]
 
Frik skrev:
Fin klokka sebbi, du slår med med 2900 meter ;)
Hvordan var nå dette - graden av vanntetthet på ur som flashes på dette forumet er omtrent omvendt proposjonalt med behovet????
Ikke det at noen av diverne mine ser så mye scuba-actionde heller...... :)
 
Tja.. kunne vært værre.. finnes klokker som går til 11100 meter :) Så 1000 meter er bare peanøtter :)
 
lol, behov har da ingenting med et klokke kjøp å gjøre. I det du overstiger 10000 er all logikk lagt på hylla for lengst. :)

For meg er graden av vanntetthet kun et vitnesbyrd om en solid konstruksjon og omfattende testing. Jeg liker også at klokker har en grunn til å se ut som de gjør. Trodde dette var et forum for entusiaster, ikke fornuftige forbrukere :)