Winder - Ønsker tips

Medlem
13. mai 2014
Innlegg
861
Sted
Drøbak
Hei

Jeg er på jakt etter en winder til 2-3 klokker, ideelt sett i nedre prissjikt til å begynne med.

Hvilke funksjoner må den ha?
Produsenter det anbefales å klart styre unna?

Fant en små harry sak med lys og fjernkontroll(!!!!) fra www.bensontrade.com, men må si jeg er i tvil. Ikke den peneste rent estetisk, men må si det er noe som tiltrekker med den fjernkontrollen. En fullstendig ubrukelig feature på en winder, men er nok det, og prisen, som lurer meg til å ville gi det en sjans.

Tips tas i mot med stor takknemlighet:mrgreen:
 
@Kenny1000

Mitt tips vil være å styre unna de helt billige. Bestilte en rimelig på nett som produserer ulyder etter relativt kort tid... Ikke mange koner tapt, men ergelig likevel. Det er nok sånn at kvalitet koster (her også!)

Min neste winder koster mer og har norsk importør
 
Redigert av en moderator:
Takker for tilbakemelding @Topher. Er prinsipielt helt enig, men plutselig er det en eller annen som har en god erfaring med noe av det rimelige slaget. Jeg VET jo at det er håpløst å tro at man skal ende opp på en billig løsning, men det er jo lov å håpe på noen områder. Er jo en grunn til at vi har denne hobbyen? En tiltrekning mot det (ofte) uoppnåelige, spesielle og kostbare. Garantier og den slags er selvsagt viktig, selv om det i kjøps øyeblikket kanskje ikke alltid er øverst på listen. En 1000 lapp spart er tross alt en 1000 lapp nærmere en "grail" eller i det minste ett nytt tilskudd til samlingen.

@Timekeeper og @Uhrman, har naturligvis sett det som er tilgjengelig her. Men, det er som med mye annet man kjøper inn, det skal på en måte føles rett. Og Beco gjør egentlig ikke det, i alle fall ikke til de prisene. Jeg ender nok med å handle en av de, men i og med jeg i mange tilfeller lider av uhelbredelig beslutningsvegring så valgte jeg å spille ut tips kortet her før jeg bestemmer meg. Klokker til 20k +/- handler man blindt uten å prøve, men Winder`n, nei den må være heeeeelt riktig og må undersøkes nøye. Jeg vet, det er heeeelt latterlig!

@Fyrsten Takk for link, skal lese litt der. Fornuftig å bruke en ti- tolv timer på bestemme meg for å handle i TS shopen, ender med det skal du se :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Kjøpte min i 2009. Den drar rundt på en Plo Prof, sånn cirka halvparten av tiden. Funker strålende. Er kjøpt i butikk. Tror ikke den var i TS-shoppen på den tiden. Så det er personlige opplevelse til at jeg anbefaler denne og ikke at den kan kjøpes her.
 
@Kenny1000

Du beskriver på en treffende måte mitt dilemma ift windere. Enig i alt. Det manglet ikke på advarsler og tilgang til erfaringer da jeg kjøpte en billig winder, men de "sparte" pengene gikk iallefall til ny klokke. Og det er jo en trøst :cool:
 
Redigert av en moderator:
Jeg skulle bestille to Boxy by Beco fra watchtool.de. Stusset litt når de beregnet mva av salget til Norge. Sendte en mail, og de sa de beregnet mva på alle salg under 500 euro :confused:
Endte opp med å bestille fra en annen nettside, en Designhütte Soldo Karbon (dobbel). 135 euro + mva. Har enda ikke mottatt den.
 
Jeg gikk for en rimelig variant med plass til fire klokker samt oppbevaring av seks til. Har fungert veldig bra, selvom du kjøper en rimelig variant er det nok mer enn bra nok. At motoren en børsteløs, teflon foringer og skf kulelager betyr mer på papiret enn i praksis.