Wibe & Co

Svarer meg selv delvis;
Det ser ut som om dette er samme person som drev Timewatches tidligere... Det er i alle fall samme telefonnummer.
 
Du kan trygt handle av Wibe og co er gamle time Watches og en kompis av han! Har handlet av de begge tidligere uten problemer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Snedig markedsføring å legge ut samme klokke to ganger til to forskjellige priser, og påstå at den dyreste er solgt? Jeg tenker villedende markedsføring og fiktive transaksjoner, men jeg kan jo ta feil... :rolleyes:
 

Vedlegg

  • 3D743FDD-EF7B-44EE-8DBB-BC79436A459B.png
    3D743FDD-EF7B-44EE-8DBB-BC79436A459B.png
    432,8 KB · Visninger: 0
Snedig markedsføring å legge ut samme klokke to ganger til to forskjellige priser, og påstå at den dyreste er solgt? Jeg tenker villedende markedsføring og fiktive transaksjoner, men jeg kan jo ta feil... :rolleyes:
Den som er solgt er fra 2018, den andre fra 2017.
 
Vi ble ikke enige om pris (med innbytte), men dette virker som en hyggelig og kompetent fyr. Rask og presis respons på henvendelsene.
 
Kjenner jeg blir veldig skeptisk når Timewatches legges ned og samme person oppretter et nytt selskap som driver med akkurat det samme.
 
Så vidt jeg har forstått var det en skattekrangel mellom Timewatches og skatteetaten. Jeg har ikke satt meg helt inn i detaljene. Men jeg forstod det slik (kortversjonen) at skatteetaten mente at han drev profesjonelt, og krevde dermed mva på alle salg, også bakover i tid. Han selv mente derimot at kjøpene og salgene kun var en hobby, og derfor ikke var mva pliktige.

Så det kan jo definitivt se ut som om nytt selskap er opprettet kun for å unngå skatteregningen fra det gamle.
Men ikke vet jeg.
 
Så vidt jeg har forstått var det en skattekrangel mellom Timewatches og skatteetaten. Jeg har ikke satt meg helt inn i detaljene. Men jeg forstod det slik (kortversjonen) at skatteetaten mente at han drev profesjonelt, og krevde dermed mva på alle salg, også bakover i tid. Han selv mente derimot at kjøpene og salgene kun var en hobby, og derfor ikke var mva pliktige.

Så det kan jo definitivt se ut som om nytt selskap er opprettet kun for å unngå skatteregningen fra det gamle.
Men ikke vet jeg.
Nå kjenner ikke jeg til noen av selskapene personlig men etter et kjapt søk på navnene som nevnes her finner jeg det rart hvis et AS med tilhørende butikk oppfattes som noe annet enn profesjonelt.
0C4E2053-B19E-4160-A662-49F5071C8403.png