Whats all the fuzz about?

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Så var det endelig min tur for et nytt ur.

Jeg har kalt meg selv en evig Rolexer. Det er dette merket jeg liker best over alt på jord. Men når man har fått seg favoritten sin og roet seg med dette, så kommer det jo fra tid til annen noen klokker på forumet som man begynner å stusse litt over.

En klokke som noen påstår overgår Rolex? Nej, det kan jeg ikke like eller tro!!! Var min første tanke...

Men som nysgjerrigheten til folk flest er, og unnskyldningenen for å kunne kjøpe seg et nytt ut kommer sigende så tenkte jeg, pytt pytt :D

Mitt første bilde er i utgangspunktet ikke en luremus, men kan kanskje fremstå slik. Dette var pakken som møtte meg på postkontoret, noe jeg fant ut etter jeg hadde satt meg i bilen. En luke som var akkurat stor nok til å få hånden nedi, jeg tenke......, eller jeg tror faktisk jeg ikke tenkte noen sekunder.....

Derfor vil jeg advare samtlige når de sender klokker, pakk disse godt inn, teip gjerne hele esken opp og ned og i mente. Heldigvis hadde selger, som dere snart får se, pakket klokken meget godt inn, slik at det ikke ble noe problem :)

Så til bildene..

IMG_72391188x792_zpse1ead0f2.jpg
 
Det var da fryktelig til utålmodighet :)

Tar tid å laste opp :)

Her kommer resten :)

Godt pakket inn... Teip og det hele :)

IMG_72401188x792_zps93e9f3f7.jpg




Masse bobleplast, det liker vi :)

IMG_72411188x792_zpsbbd71a67.jpg





Hva kan så dette være? Boller og brød ?


IMG_72421188x792_zpsf641df36.jpg





Hva kan det være? Endre mer innpakking ? Juletre?


IMG_72441188x792_zpsc64f817e.jpg





Hva er inni? Eeeeenda mer innpakking? Kan ikke klage :)


IMG_72461188x792_zpscce89a3c.jpg





Og vips, så var katta ute av sekken :)


IMG_72721188x792_zpsa162c32f.jpg





Den sedvanlige treesken :)

IMG_72741188x792_zps45007029.jpg




Og selvfølgelig det beste, innmaten. Det var et spørsmål om det skulle bli sort eller hvit skive, siden jeg har to stk sorte klokker fra før tenke jeg at jeg skulle prøve hvit. Og som mange andre før meg har sagt, bilder klarer ikke å beskrive disse AP klokkene. De er virkelig fantastiske i virkeligheten. Og jeg digger de sorte detaljene på skivene. Dette gjør skiven litt mer livlig.



IMG_72751188x792_zps72da58be.jpg





Viktig meg det obligatoriske wrist-shotet.

Kvalitetsfølelsen spør du? Langt over Rolex, det er nesten synd for en Rolex fantast å innrømme det, men man kjenner det best på hvordan lenken henger sammen med kassen og hvordan den føles på hånden. Dette er noen hakk oppover, og dette ser man sevlfølgelig igjen i prisen også.. Men som det som oftest gjør så får man hva man betaler for :)


IMG_10401296x968_zps6065433e.jpg





Det var lenge spørsmål om sort eller hvit skive. Sort er generelt min favoritt, men jeg tenke, det kunne kanskje være kjekt med litt variasjon? Og ja, klokken var heldigvis bedre enn forventet. Og størrelsen ? Lurte på å kjøpe 15400 til Mogens, men ble aldri enig med meg selv på det tidspunktet. For mine hender er 39mm AP mer enn nok. Den bærer som en Rolex 40mm, og det er den mest behagelige størrelsen spør du meg.

Takk så mye for oppmerksomheten :)
 
Grattis med klokke fra den absolutte øverste hylle :).....at du i affekt tråkker på Rolex og setter fingeren på håndverk kontra maskinproduserte klokker er litt kult og intrikat.

Mvh
Timebandit