What would YOU do?

Hva ville du gjort her?

  • beholdt begge to slik de er

  • Gjennomført endringen


Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.

ErikR

Støttemedlem
Medlem
31. juli 2010
Innlegg
2.092
Sted
Stavanger
Jeg har to stk Omega Deville Chrono'er som er samme modell. En i Stainless steel (SS) og en Goldcapped (GC). Uten tvil synes jeg SS er den fineste. GC er pen, men ikke nærheten av SS.

Med det sagt, har jeg en NOS SS skive + NOS kasse liggende. Visere får jeg tak da de fremdeles omsettes på Ofrei osv.
Det vil si at jeg kan switche deler og ha 2 SS varianter.

Burde jeg gjøre dette?

GC har jeg extract from the archives på. Levert Canada 1970 tallet. Den ble kjøpt på Ebay fra Canada. Den ser original ut med normal slitasje. Virker rimelig kosher.

Jeg har også et reserve NOS verk som er sourcet fra en SS Deville. Det betyr at jeg kan gjøre switchen og fremdeles kunne matche verk med modell osv. Den vil fremdeles være noe franken, men alle deler vil stemme med produksjonsvinduet til modellen osv. Alt vil være "riktig"

Skiva til GC er 90% ok. Ganske fin faktisk. Men SS skiva er nesten 100%. den er PERFEKT!



 
  • Liker
Reaksjoner: Horgen og MrRambutan
Problemet med en franken der alt tilsynelatende er "riktig", blir når klokken har gått gjennom et par kjøpsledd og den blir fremstilt som orginal. Behold de som de er:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Utrolig flotte klokker! Personlig hadde jeg beholdt en av hver, men det er bare min ukyndige mening.
 
Beholde originale.
Det ville jeg gjort. Prøve å finne et vrak for bygging.

8
 
Uten tvil, behold de slik de er. Ser ut som veldig pent holdte ur begge to, synd å "ødelegge" det.
 
Enig med resterende konsensus, behold begge.
Ser frem til å se resultatet når det tredje uret er bygget. :)