Watchwinder

Medlem
3. sep. 2012
Innlegg
879
Sted
Bergen
Jeg holder på med en bachelor innen elekrtonikk og data, og i det ene faget digitalteknikk skal vi lage et miniprosjekt.
Kort fortalt er det å programere en microprosessor og få den til styre et eller annet. Jeg foreslo for min gruppe og lage en watchwinder:) Forslaget ble mottat godt og besluttningen gikk fort.

Vi begynner enkelt og utvider etterhvert som vi ser hvor mye tid vi har.

-CW/CCW velger
-3 forsjellige TPD (Turns per day)

Microprossesoren vil styre en servo som roterer klokken

Ønske er å få lagt til auto bidirecttional rotasjon og flere TPD valg.



Hvis det er interresse så oppdaterer jeg gjerne tråden etterhvert som det er noe fremgang:)
 
Redigert:
Kult prosjekt:) Synes virkelig du skal kjøre på med masse bilder, det er alltid stas:)

Will do.
Er forsatt på planleggingsstadiet, men etterhvert som komponentene blir koblet og programmet laget så kommer det bilder:)

Enkelt flytskjema for hovedprogrammet. Mangler fortsatt flytskjeme for subrutinene.


Servoen.
 
En liten oppdatering på prosjektet:

Etter mye frem og tilbake, litt feilkobling og programmeringsfeil så fikk vi den endelig til å gjøre som vi ville:)
Nå håper jeg bare det er litt til til å lage et kretskort slit at det kan bli mer permament enn på koblingsbrett.

Den ble ikke så avansert som vi håpet, men tiden ble knapp.

-CW/CCW mulighet.
-3 forsjelllige TPD muligheter.
-Lysdioder som viser valg og knapper for å velge.

Mulig prosjektet blir tatt opp igjen etter eksamene til jul er feridg.

 
Redigert:
En liten video av prosjektet.
Intervallet som det blir testet med er satt til 10 sek for at det ikke skal ta så lang tid mellom hver turn.



Vr ikke så lett å få til en link her så bare trykk på bilde så popper den opp:)