Watchwinder informasjon

Her er noen svar jeg fikk angående forespørsel om anbefalinger av winder. Min konklusjon blir å bestille en MTE WTS4 og bare bruke en vanlig digital timer i kontakten for å redusere antall timer winderen går. Får da redusert RPD fra 1850 til ca 1050 ved å koble den ut 10 timer om natten - sikkert godt for søvnen også:p



Many thanks for your request and the including interest in our product.

We hope that the following overview of the key facts for buying a watch winder, will help you:
One of the main reasons to make a buying decision, is the weight of the watch.
Watches of a high weight need a high-performance engine with good transformation, which is missing in low cots watch winder. The most important part of battery-powered watch winders is the driving unit.

best quality, made in germany, for watches up to 300g: S1 Deluxe, Elma Motion, Orbita Premium and MTE watch winder (WTS4 series)
for connoisseur with uptown tastes
S1 Deluxe. Orbita Premium and Elma Motion almost noiseless running, MTE WTS 4 quiet

best quality, swiss made technology, for watches up to 300g: SwissKubik and Underwood (leather made in Italy)
for connoisseur with uptown tastes
Swiss Kubik und Underwood very quiet-running

good quality, made in Austria und USA, for watches up to 200g: : Orbita Sparta
for connoisseur with uptown tastes
constant reduced noise

good quality for watches up to 200g: : S1 Life Style
for connoisseur with uptown tastes
operating noise nominal, acoustic level of noise will increase over lifetime

standard quality for watches up to 150g: Rapport, S1, Beco Technic / Birkenstock, Boxy by Beco
for novice and low-cost watches
operating noise nominal, acoustic level of noise will increase over lifetime

Low cost quality: Kadloo Basel Swiss
for novice and low-cost watches

Battery-powered watch winder
Prime selection: Swiss Kubik, with battery life from 3 to 5 years
good choice: Elma and Underwood, battery life approx. 12-18 month
The useful life of all of the other apparatus is less than a year. Some simply apparatuses need every two or three month a new battery.

Watch winder for a bedroom:
Only Elma Corona with Sleeptimer

Best regards
www.watch-tool.de
 
Hei,

Kan anbefale Beco. Kan kjøpes hos lokale norske forhandlere, evt. på nett. Kan stille antall omdreininger, batteri eller power adapter, stillegående. Jeg betalte ca. 1500.- med adapter (som jeg ikke bruker) hos min lokale forhandler.

Link Beco
 
Det later til at det er mye ekspertise i denne tråden, så jeg tror det er her mitt spørsmål hører hjemme... ish....

Jeg har min winder (Rapport) stående særdeles nært et par gulvhøytalere (15 cm). Hvor "ille" er det for klokkene? Og kan winderen ta skade av dette? Har ikke opplevd symptomer på at noen av klokkene er, i mangel på et bedre ord, magnetisert, selv et halvt år etter at winderen har blitt plassert der den står!

På forhånd takk! :)
 
Det later til at det er mye ekspertise i denne tråden, så jeg tror det er her mitt spørsmål hører hjemme... ish....

Jeg har min winder (Rapport) stående særdeles nært et par gulvhøytalere (15 cm). Hvor "ille" er det for klokkene? Og kan winderen ta skade av dette? Har ikke opplevd symptomer på at noen av klokkene er, i mangel på et bedre ord, magnetisert, selv et halvt år etter at winderen har blitt plassert der den står!

På forhånd takk! :)

@thomask Høres ikke ut som noe problem i det hele tatt. :)

Har redigert første posten litt og gjort den bedre. Haha, hadde helt glemt at jeg skrev dette for et par år siden. :mrgreen:
 
Redigert av en moderator: