VW Touareg V6 3,2 bensin

Frik, om du ikke allerede har skaffet deg en bil så ta en tur og se på Cayennen min som jeg desverre må la gå snart..:D

Bilene er bygget på samme "ramme" og mye annet som Toaureg'en, men Porsche har gjort noen små endringer her og der som øker kjøreegenskapene og annet betraktelig (i mine øyne). Forbruket er snillere enn Mogens skisserer OG kjøreegenskapene endel vassere. Det er i utgansgpunktet samme motor (V6) og jeg har riktignok byttet både bensinpumpe(r) (2 stk som byttes i par pga 2 tanker) og noen pærer i tiden jeg har hatt den, men alt i alt en topp bil med masse plass og masse morro. Luftfjærene har fungert prikkfritt og her ligger nok hemmeligheten til forbruket ved å senke bilen til "sport" er det endel mindre luftmotstand.

Prisen er i omtrent lik (tipper jeg) og jeg har vært strålende fornøyd med service hos Autostrada Sport som har all historikk på bilen. Jeg synes det er bra når verkstedet skifter begge pumpene på eget initiativ og man kun betaler for en (fordi de foretrekker å skifte i par).

Send PM om interesse :D

Hei Frik, trodde ikke du var interessert i bil ?

Du har fått en del gode råd allerede på ditt spørsmål. Såpass gammel SUV og med bensin tilsier en Sub eller to i året i reparasjon og verditap.

Forrige bil var en 2005 MB ML 320 CDI med luftfjærer som jeg solgte når den var gått 90 tkm. Hadde ikke de store utgiftene med denne annet enn relativt dyr service, men kjøper fikk problem med luftfjærerene etter 4-5 mnd.

Har nå en 2009 BMW X5 3,0d, og merker jo at prisene på SUV service har en annen påslagsfaktor enn på vanelig bil.

Selg heller din DSSD til en hyggelig pris til meg så kan du kjøpe en nyere bil enn 04 ;).

Ser noen anbefaler den gamle Cayenne, denne begynner og bli gammeldags og har ihvertfall dyre deler

Jeg ville også tenkt meg om to ganger før jeg hadde anskaffet forrige versjon av Cayennen, spesielt de tidligste modellene. Klart du begynner å få mye bil og krutt for pengene, men faren for høye drift- og vedlikeholdskostnader gjør den den utgående X5 til et mye bedre kjøp.:)

Var også inne på tilsvarende bil for noen år side. Endte med å hente en Landcruiser 100 fra Tyskland. Har nå godt ca 120 KKm (fiffig forkortelse) og er veldig fornøyd. Topphastigheten holder i bøtter og spann i Norden. Men skal du sydover vil du aldri ligge bakerst i en kø. Send PM om du ønsker ytterligere detaljer. Fin lørdag