Vurderer å kjøpe Sinn U1 direkte fra Sinn - Noen som har tips/råd?

Medlem
11. des. 2012
Innlegg
38
Sted
Oslo
Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en U1 med lenke direkte fra Sinn. Har fått priser på klokken fra de.
Ser i en del fora at noen anbefaler å gå for "tegimented" klokke (ikke bare bezel men hele klokken), altså behandlet stål som gjør klokken mer ripesikker samt at noen skriver at når man først bestiller klokke fra fabrikken så bør man droppe AR coatingen da denne tiltrekker seg fingeravtrykk og skitt samt at det ikke er noe artig om man først får ripe i coatingen.
Iflg Sinn så skiller det ca kr 2.000,- for å få en U1 i tegimented utgave. De skriver også at de har en meget hard AR coating som skal være vanskelig å få riper i men at de ikke tar noe for å montere glass uten denne coatingen.

De trekker visstnok automatisk av 19% VAT når de sender varen til adresse i Norge. Klokken er på lager og det er ikke noe ventetid. Tror også de aksepterer Paypal. Er vel da bare å trekke 19% av prisen, legge til 25% mva og beregne noe kostnad for frakt og forsikring så skulle jeg få sånn ca korrekt norsk pris?

Er det noen som har erfaringer med disse tingene? Noen tips til andre ting jeg bør tenke på.
Jeg skal forøvrig til Berlin i påsken. Vet dere om det er urmakere der som selger denne klokken? Vil tro det lønner seg å bestille rett fra Sinn?

Edit: ser ut til at denne kom i feil tråd, noe usikker på hvordan jeg flytter den til startgropen....kan noen hjelpe med det?
 
Kan ikke hjelpe deg med å flytte tråd, men har lest om mange med positiv erfaring av handel fra Sinn og med ekstra tegimentering.
Thomas vil jeg huske både hadde annen type lume, droppet AR-coat utvendig og tegimenterte sin(n) i den tid det var aktuellt.
Så her er det bare å handle i vei ;)
 
Handle direkte fra Sinn

Det fungerer helt greit å handle direkte fra Sinn. Jeg sendte bare over kredittkort-info og det ble belastet direkte. Trekk fra 19% og legg til 25% pluss litt import-omkostninger fra speditøren.

Lykke til
 
Jeg gjorde det en gang tidligere. Funket flott, men budet (UPS?) la bare pakken på trappa vår. Det dumme var jo at vi var på ferie. Men det gikk heldigvis godt takket være snille naboer.

Skulle jeg hatt U1 igjen hadde jeg bestilt den med AR kun på innsiden, samt domed glass istedetfor flatt. :cool:
 
Ja det frister veldig å handle litt nå. Får se om jeg klarer å snike meg under kone-radaren og handle litt i smug. Virker som de fleste som har hatt en U1 er fornøyd. Tipper det i så fall blir en tegimentert klokke uten AR coating og lenke, mulig jeg legger til en gummirem også.
 
Ja det frister veldig å handle litt nå. Får se om jeg klarer å snike meg under kone-radaren og handle litt i smug. Virker som de fleste som har hatt en U1 er fornøyd. Tipper det i så fall blir en tegimentert klokke uten AR coating og lenke, mulig jeg legger til en gummirem også.

Anbefaler gummiremmen som et suplement til lenken! Den er fantastisk. Jeg har den store foldespennen, og syntes denne passer bra til klokken?
 
Jeg kan anbefale å tegimentere kassen og droppe ar-coating på utsiden av glasset. Jeg har brukt min i 6mnd nå. Bruker den fast i nordsjøen hvor den slåss med stålrør og bader i kjemikalier. Den har INGEN bruksspor! Det er ganske fenomenalt.

Men den største forskjellen ser du på lenka og på claspen som kommer med gummiremmen. Jeg tuller ikke, ingen riper!

Det er verdt de ekstra pengene. Etter et år vil du garantert være glad for at du valgte disse to oppgraderingene.

Jada, Sinn påstår at ar-coatingen er på 1800 vicker, men det er jo merkelig at jeg fikk ripe i lakken på de første dykka. I tillegg så får du flekker av størknet vann. Disse klarte jeg dog å pusse vekk med Polywatch.

Domed glass på U1 hadde jo også vært kult, men vet ikke om Sinn går med på det. Du kan derimot bestille et løst U2 glass og få en lokal urmaker til å sette det på U1.

Skal du kjøpe klokken ny, så kjøp direkte fra kilden: www.sinn.de/en
Går du via en forhandler (chronomaster, sinnwatches.com) så blir det faktisk dyrere da disse skal ha sin del av kaken.
 
Redigert:
Domed glass på U1 hadde jo også vært kult, men vet ikke om Sinn går med på det. Du kan derimot bestille et løst U2 glass og få en lokal urmaker til å sette det på U1.

Det har i alle fall vært gjort tidligere:

Sinn U1 with Domed U2 Crystal

22068d1157075144-sinn-u1-domed-u2-crystal-sinn_u1_u2crystal.jpg
 
service sinn

Har noen erfaring med å sende klokken inn til Sinn for service? Det er snakk om en U1 variant. Fristende å få montert på et dome glass. Hva er prisen på service hos Sinn?
 
Har noen erfaring med å sende klokken inn til Sinn for service? Det er snakk om en U1 variant. Fristende å få montert på et dome glass. Hva er prisen på service hos Sinn?

Tenker spontant at de er noe mindre sære enn for eks. Rolex med å sende løse OEM-deler.
Får du den sendt til .no kan sikkert de fleste urmaker her få byttet?
(Slipper du sende ut med proforma-faktura og risikere tolltrøbbel)
 
Fikk i dag Mail fra Sinn hvor de informerer om at det ikke lar seg gjøre å få domed glass på U1. Spurte ikke om jeg kunne kjøpe med et ved siden for så å la en norsk urmaker montere det, det får heller komme litt senere når jeg vil ha litt forandring.