Vurderer å bytte ut uret. Tips, råd, fraråding mottas med takk

Medlem
31. okt. 2014
Innlegg
69
Hei, jeg kjøpte en Omega Seamaster 300 Master Co-Axial februar 2015.
Den siste tiden har jeg sett rundt på Rolex Submariner type NoDate, med dato eller en DeepSea. Må være en nyere modell ettersom jeg ønsker GlideLock (ekstremt fornøyd med Seamaster sin justering forresten).
Jeg er veldig fornøyd med klokken min, men det har satt seg noe på hjernen min som jeg trenger hjelp til å få bort.

Er det verdt et bytte? Prishoppet er endel og jeg trodde aldri at jeg kom til å skifte ut Seamasteren. Man tenker kanskje hvorfor ikke ha to? Men syns de har såpass lik stil og redd for at en uansett blir favoritten.

Trenger hjelp, er det noe jeg burde realisere eller kan dere hjelpe meg med å få bort tanken?
 
Har du muligheten, kjøp en Sub og prøv den. I disse sinnsvake Rolextider hvor folk betaler like mye for 3 år gammelt, som for helt nytt, får du alltids pengene igjen om det skulle være mismatch.
Større tap(relativt så klart) på Omegaen om du angrer på salget av den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Når det gjelder salg av en eksisterende modell av Omega eller Rolex, så er det veldig enkelt å kjøpe en brukt eller ny igjen. Så er du i tvil i dette tilfellet, så er du ikke i tvil. Selg Omegaen og kjøp en av de nevnte over.

Angrer du, så dukker det nok opp en 300 på brukten (dog ikke så ofte) eller står i et monter rett rundt hjørnet ;)
 
Håpet på å bli frarådet her men :) Takk for svar. Tenkte egentlig kjøpe hos AD. Syns ikke det er verdt å spare 3k på en klokke som er brukt 1 år når prisen uansett er det den er. Er litt derfor jeg vurderer bytte også, selv eldgamle rolex selges til pris over hva de kjøpte den for. Galemattias
 
Selvfølgelig bør du bytte til Rolex. Omega SMP er 'ungguttklokke under puberteten' og rolex sub/gmt/etc er 'voksenklokke'. Når du er blitt for voksen, er det PP/VC/AP/Lange. ( :))
 
Jeg har en Seamaster, men kunne gjerne tenke meg en Sub i tillegg etter hvert. Synes ikke de er for like. Begge har sitt særpreg og stil. Så svaret er vel egentlig "ja takk, begge deler". Hadde jeg vært deg ville jeg beholdt Omegaen, kjøpt Rolex, og heller solgt en av dem etter hvert dersom du føler for det.
 
Man tenker kanskje hvorfor ikke ha to?

Ja, ikke sant? Prøv å ha begge en liten stund. Kanskje selger du en av dem, kanskje ikke. Gitt erfaringer fra andre her inne (undertegnede inkludert) ender man fort opp med begge i en slik situasjon. :)
 
Det er her to klassikere du snakker om. Kan økonomien tillate at du har to, så gjør det. Begge er modeller som ligger godt i pris på bruktmarkedet om dagen. Begge modeller er å oppdrive også som brukt.

Jeg ville beholdt SMP'en og kjøpet en Rolex i tillegg! Aldri feil det.

Liker du godt SMP'en så er det litt feil å la den forlate deg!

8
 
Tror det er på sin plass å illustrere hvilken Omega det er snakk om her (ikke en SMP).
SE_Seamaster300_23330412101001_VueC_640x480.jpg
 
Håpet på å bli frarådet her men :) Takk for svar. Tenkte egentlig kjøpe hos AD. Syns ikke det er verdt å spare 3k på en klokke som er brukt 1 år når prisen uansett er det den er. Er litt derfor jeg vurderer bytte også, selv eldgamle rolex selges til pris over hva de kjøpte den for. Galemattias
Eldgamle Rolex er dyre hvis de er originale, har du råd og interesse så kjøp en Rolex i tillegg - hvis ikke, behold din fine Omega og bruk denne 24/7.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman
Tusen takk til alle for svar. Begynner å helle mot å ha en nr 2 når økonomien tilater dette. I tillegg er det gøy å se at folk engasjerer seg. Tommel opp til sonens medlemmer!
 
Selg Seamasteren og kjøp Sub. Behold suben en stund for deretter å bytte den ut med noe annet. Etter å ha vært gjennom litt diverse ender du brått opp med det samme igjen. Er delte meninger om all flippingen, men personlig syns jeg det er mye av gleden med klokkehobbyen. Er mange modeller jeg kunne tenke meg å prøve, men økonomien tillater ikke å eie all verden. Flipping av klokker er dermed en god løsning. Dessuten er det med på å holde K/S i gang :p Så sant man ikke er på vintagebølgen er det sjelden vanskelig å skaffe en tilsvarende klokke om man skulle angre. Hvor mange PO Chrono har du plukket av plasten på nå @Timebandit :p ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher