Vostok Tank Komandirske (17 Jewel)

Medlem
28. jan. 2012
Innlegg
77
Sted
Nordfjordeid
Veit ikkje om dette er rette plassen å drage i gang denne, men..

Men er det nokon som veit litt om dette uret: (?)

pic2.jpg

Tank Komandirske 39mm

pic5.jpg


pic6.jpg

17 Jewel - Nokon som vil tippe kva reim ein kan bruke, 18, 20, 22mm?


-amumar-
 
Disse runde vostokene har 18mm mellom lugsene.

I likhet med Amphibian-modellene er det dusinvis av forskjellige versjoner av disse klokkene. Det er masse informasjon rundt om på nettet.
 
Er ein jungel som du sei. Fekk mi i dag, og venter på 18mm bond nato.

Til den kjem, ser ho slik ut:
d5a1fe65-cf0e-6922.jpg


Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
 
Har ikkje sjekka ut kor lenge det går etter full opptrekk, eg trekker det opp kvar kveld før eg legg meg - men det ser ut til å halde tida godt. har hatt det i ei veke no og det går muligens eit minutt for fort (?) etter datamaskina mi.

Uansett, meget godt nøgde med klokka. Men er på leit etter ei reim som står i litt meir stil til ho enn den oransje natoen ;)
 
Bumper denne jeg.

Ebay er ett helt ok tidsfordriv, til tider.. ;)

Som et eksperimet søkte jeg meg igjennom vintage-klokker til nissepriser, og kom over noe som het Vostok.

Etter litt Google-ing, fant jeg ut av at dette ikke bare var no ræl, men ett faktisk "Ikke_HongKong_Merke".

Budrunden gikk i boks, og PayPal loppa meg for 182 stk. ærlig opptjente, Norske kroner.

Men hva fanken har jeg kjøpt for no rart??

KGrHqFokFDuLKVHBRIMiKkfzw60_3_zps69a3a500.jpg


T2eC16FzEE9s3H9pBRIMjy4260_3_zps4f058f8d.jpg


20130302_224813_zps8b7fb5fd.jpg

På armen med lånt 18mm lenke.

Dette skal visst være en offiser-klokke fra 70-tallets Soviet. Om det faktisk stemmer, aner jeg ikke..

Mekanisk, 35x42mm kasse med cal. 2409 (?) 17j. Og acryl dome glass.

Jeg rett og slett digger den! Enkel, slim og mekanisk. :D
 
Redigert:
Husker jeg så på Vostok sine marine og militærklokker på ebay for noen år siden, ble aldri noe kjøp den gangen men vil prøve finne et bra og genuint ur som ble lagd før USSR gikk dukken. Men kan virke som om at det er i overkant med NOS klokker til salgs, alt kan vel ikke være ekte?

Er det noen som har kjennskap til selgere i Russland på ebay? Hadde lagret en ebay selger som hadde stort utvalg og noe nytt hver uke av klokker fra USSR tiden, men finner han ikke igjen.
 
Redigert:
Husker jeg så på Vostok sine marine og militærklokker på ebay for noen år siden, ble aldri noe kjøp den gangen men vil prøve finne et bra og genuint ur som ble lagd før USSR gikk dukken. Men kan virke som om at det er i overkant med NOS klokker til salgs, alt kan vel ikke være ekte?

Er det noen som har kjennskap til selgere i Russland på ebay? Hadde lagret en ebay selger som hadde stort utvalg og noe nytt hver uke av klokker fra USSR tiden, men finner han ikke igjen.

Jeg har kjøpt mine Vostok hos to ebay-selgere som begge har vært veldig pålitelige:
zenitar store
Leon_photocameras_watches
Men disse to har vel bare nye klokker, ikke noe NOS såvidt jeg vet. Jeg tror også det er mye rart som selges som NOS, jeg har fått inntrykk av at det selges både fake USSR-skiver på originale vostok urverk og også en del tvers gjennom fake.
 
Aftens..
Tar opp igjen denne jeg, da jeg nettopp fikk en eldre vostok komandirskie i posten.
Ser at det ikke står 17 jewels på min som på mange andre?

Litt usikker på hva jeg har kjøpt ;)

Jaja, bare noen hundringser :)
Syns den ser ganske fet ut jeg, sette den på en skinnreim av en eller annen typ.

20150101_194431_zpsabddd39d.jpg


20150101_194505_zps6f638f9f.jpg


20150101_194547_zpse9858c1a.jpg
 
Jeg har kjøpt mine Vostok hos to ebay-selgere som begge har vært veldig pålitelige:
zenitar store
Leon_photocameras_watches
Men disse to har vel bare nye klokker, ikke noe NOS såvidt jeg vet. Jeg tror også det er mye rart som selges som NOS, jeg har fått inntrykk av at det selges både fake USSR-skiver på originale vostok urverk og også en del tvers gjennom fake.

Takk for disse linkene. Tok en titt, men som du var inne på ser det nytt ut alt sammen. Jeg kunne tenke meg en ekte vintage russisk militærklokke. Har du sett noen troverdige forhandlere av slike?