Vis oss din Seiko!

Snappet opp denne, på finn her om dagen. Seiko 7002-7000 fra det året jeg var russ; 1993 :)
Har vært på jakt etter en ubesudlet 7002 i flere år nå. Et raskt søk på ebay, viser sidevis med klokker som er enten smakløst moddet, helt muggen, eller full av AM deler, solgt som "rare piece". Denne modellen er svært undervurdert og har først de siste par årene havnet i seiko-samleres fokus. Det er og grunnen til at når de først dukker opp, i all sin glans, så forsvinner de like fort om man ikke er kjapp på avtrekkeren.
Vel..Så dukket altså denne opp for salg her hjemme. Selgeren kjøpte den ny på begynnelsen av 90-tallet og den er virkelig ikke mye brukt.
Det særegne med denne modellen, fremfor den foregående modellen 6309-7290, er at den kun har datohjul .
Slik som på alle seikoer fra denne tiden, så har også denne den særegne lin-aktige printede lumen på urskiven, omgitt av en malt ramme, som på 7002 er skarp sølvfarget og "popper" når lyset treffer riktig. Da føyer denne seg pent inn mellom min 729A fra 1987 og min SKX009 fra 2006

IMG_0709.jpg
 
Nice. Er på utkikk etter en selv. Fornøyd med den? Hvordan syntes du den bærer?

Jeg er veldig fornøyd. Reima som følger med, er ikke noe å skrive hjem om. Jeg kjøpte en grønn i "suede". Den passet godt, men var dessverre av tvilsom kvalitet. Den er veldig behagelig på perlon.

Denne uka er det SLA017 som sitter på håndleddet:
20190515_175118-01.jpeg