Vis oss din Seiko!

SNZF17J1
Screenshot_2018-06-16-21-23-47.png
 
Sammenligner man seikoen med en Sea Dweller er det ikke vanskelig å se hvor inspirasjonen er hentet fra. Men er det slik at for alle andre slike klokker er designet hentet fra Rolex? Hvem kom først?
Screenshot_2018-06-18-15-41-10.png
 
Grattis, steintøff! Treffer sekundviseren markørene? :rolleyes:

Begge 2 som jeg fikk inn treffer sekundviseren bra på markørene, men den jeg tok ut til meg selv har som du ser av bildene en liten misalignment på chapterringen, den andre er spot on, så den som er mer OCD enn meg må holde øynene åpne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Gratulerer så mye med en rå klokke! Det er en stilig detalj at markørene i bezelen de første femten minuttene har lumemateriale bakt inn i inserten. Og jeg liker at kappen er laget av en type plast med metallkjerne. Dette reduserer selvsagt produksjonskostnadene, men kan også sies å ha en funksjonell begrunnelse i at den blir enda mer støtabsorberende. :)

Dumt at Seiko fremdeles sliter med å sentrere minuttringen skikkelig i denne prisklassen, men din har et såpass lite avvik at man virkelig må se etter for å merke det. Tatt prisen i betraktning så ville jeg uten problemer kunne levd med det.
 
Redigert: