Vis oss din Seiko!

IMG_20160226_125421_zpsaeoesb3h.jpg

Mottok denne retrofete godsaken fra Watches88 i går.
 
Tenkte å dele mine Seiko.
Vintage Seiko, liker den godt selv om den trenger en service og noen har gått bananas med poleringen.

Denne blir mye brukt, bruker den ofte på en brun skinnreim som i mine øyne ser meget bra ut. Kjempevaluta for pengene.


Denne har jeg ikke hatt lenge og pga litt lenkeproblemer har den knapt blitt brukt, men litt småfiks så regner jeg med den blir mye brukt.

Denne ankom idag, grei sommer/jobbklokke.
Bilde er resirk fra dagens klokke.

Sistemann er ikke så spennende, 10 år gammel godt sliten quartz Seiko. Er ikke i bruk lenger men ser for meg at guttungen kan bruke denne om et par år.
 
Da jeg gikk til innkjøp av Seiko Cocktail Time for et par år siden var det egentlig som ventepølse i kategorien "lys dressklokke" (jeg hadde en MUT Moon i bestilling). Men denne klokka får veldig mye armtid - ikke til dress (der har JLC og vintage Omega enerett), men som fin dagligklokke.

Den sorte remmen som følger med klokken er stiv og kjip, min Cocktail Time ikler seg oftest en mørkebrun suede rem fra @Olando som matcher belte og sko i fargen. Dagsferskt bilde.

image.jpeg
 
Maa vel innroemme at jeg har faatt litt dilla paa vintage Seiko i det siste, her en Sportsmatic cal. 410 fra April 64..



Gaar og venter paa en King Seiko 5626-8000 paa vei fra Japan naa, saa da faar jeg vel gi meg en stund vel, om det ikke skulle dukke opp en Champion 850 Alpinist da....