Vis oss din Seiko!

Hei! Her er min Seiko klokke.

Noen Som vet om jeg får rustfri eller titan lenke til denne ?
Takknemelig for svar.
20141024_203003_zpsb50f402e.jpg

Mvh
André Contreras.

@MINUTE_REPEATER @Zultan

Denne fikk en service, printplate og annen kasse. Den lever nå videre i Australia etter jeg ble overtalt til og selge den :cool:

photobucket-16511-1358015916512.jpg~original

photobucket-11532-1358604209446.jpg~original

photobucket-9670-1360330349631_zps6338b8b6.jpg~original

Som regel er det spolen som er gåen. Samme spole finnes i div andre digitale fra den tiden:) (google it)Hvis det ikke er elektronikken så kan du prøve å varme opp forsiktig under baklokket med en lighter mens du svirrer viserne rundt. Hvis oljen er gammal og seig. Gammalt tjuvtriks:) eller ha på litt olje i tannhjulene.

Redigert av en moderator:
Skjønnheten og udyret

Her er min siste anskaffelse
Det er en 6309-7290 fra 1987. Den er helt orginal og bærer preg av å ha vært en "beater" i store deler av sitt liv.
Jeg husker godt disse klokkene fra da jeg vokste opp, så det er ligger en god del nostalgi i min fasinasjon for seiko-divers.
Skulle selvsagt ønsket at det var jeg som kjøpte denne klokken i 1987 og hadde påført den alle sine arr, men på den tiden hadde jeg ikke penger til en så flott klokke... Men klokka er like kul for det ;)
Jeg kjøpte klokken av en seiko-samler i Canada. Urverket var til service for to år siden og holder tiden meget godt.

Klokkens patina kommer godt til syne, vedsiden av min 6309-7040, fra 1981. Denne har safir-glass med blått AR-filter, yobokies-bezel-insert og nye flat-hands-visere. Ellers er denne original.

bilde3-1.jpg

bilde1-2.jpg

Gammel Seiko som en gang var min fars, men som jeg fikk lurt med meg etter forrige hjemmebesøk. Det er quartz, men jeg liker den godt allikevel.