Vis oss din Seiko!

24BAEBBA-FE33-475B-AFF0-4BB8CC87F4CE.jpeg

Ny rem på en Cocktail Time/SARB065.

Jeg synes den kler denne bedre enn den litt plastikk-aktige originalremmen.

Urmaker Nelvik i Ålesund leverer som vanlig!
 
I dag og siste uke har jeg brukt denne. Etter min beskjedne mening en av de tøffeste modellene fra giganten.
Dette er en 7548 -700b fra 1981. En av de tidligste kvartsdykkerne fra Seiko og den første med den nå ikoniske "SKX-fasongen"
Jeg har den på en Uncle Seiko Z199 lenke, og det føles heeelt riktig.

Jeg planlegger en liten omtale i denne tråden: https://www.tidssonen.no/forum/threads/dagens-klokke-–-mini-review-style.66608/


7548 Pepsi.jpg


LarsB
 
Jeg har oyster lenken fra Strapcode med 62mas tilpassede endlinks, liker den bedre enn original-lenka. Føles mindre klumpete.

jeg har kjøpt samme lenke til spb143, og er helt enig med deg. Liker klokka mye bedre på strapcode enn på originallenke. Har bare et problem med den lenka, end links er litt off og treffer ikke helt rent på lug holes på klokka. Jeg får presset inn normale tynne spring bars, men «skinny fat» spring bars er bare å glemme. Og når jeg skal ta lenka av etter en ukes bruk er spring bars tydelig bøyd.
Andre som har hatt lignende problem?
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
jeg har kjøpt samme lenke til spb143, og er helt enig med deg. Liker klokka mye bedre på strapcode enn på originallenke. Har bare et problem med den lenka, end links er litt off og treffer ikke helt rent på lug holes på klokka. Jeg får presset inn normale tynne spring bars, men «skinny fat» spring bars er bare å glemme. Og når jeg skal ta lenka av etter en ukes bruk er spring bars tydelig bøyd.
Andre som har hatt lignende problem?

Jeg opplever at jeg må prøve flere ganger før end linkene sitter helt fast uten slark. Det er snodig, men når jeg finner fit slik at de sitter helt fast så har jeg ikke sett noen issues med bøyde barretter.

Quality control problem for noen lenker kanskje?