Vis oss din Seiko!

Hvilken modell er dette?

SLA043j1

F360E50E-35AF-421D-B9F9-67C1A943D9CB.jpeg
 
Jeg er på 28. dagen på rad med denne. Den røyk rett på armen etter smittevernfaglig kompetent kjøp fra @Nicolai og har blitt der siden.


31513B2D-FC70-4400-A58B-669BE4B1A291.jpeg


Det er en 6139-6002 fra rundt '73. I tillegg til å ha laget en skikkelig kul klokke som har beholdt kulheten i 50 år har Seiko også gjort sitt vanlige trylleri med kasseform for å få den til å bli ekstremt god å bære. Til slutt går denne saken tøysete nøyaktig på min arm og med krone ned om natten har jeg justert den tilbake et minutt to ganger på denne måneden. Og det er alt man vet når klokka ikke har aktiv sekundviser. Legg også merke til den artige detaljen med dagskive på tysk!

LarsB
 
Redigert:
På black friday slo jeg på stortromma og bestilte en GS GMT fra en prominent norsk butikk, de dreit seg loddrett ut og interessen i klokka [og butikken] forsvant.

Da dro watchia frem dette klenodiet med silkemyk sekundviser, gratis levering på døra, godteri i pakken og nesten like fint rispapir som man finner hos GS. Lillebror Seiko har her lagd et ur for fremtidige invistorer, ser for meg hvertfall 2% prisstigning i 2022.

Om jeg har noe vondt å si om uret så er det at reima lugger litt.

 
Redigert:
På black friday slo jeg på stortromma og bestilte en GS GMT fra en prominent norsk butikk, de dreit seg loddrett ut og interessen i klokka [og butikken] forsvant.

Da dro watchia frem dette klenodiet med silkemyk sekundviser, gratis levering på døra, godteri i pakken og nesten like fint rispapir som man finner hos GS. Lillebror Seiko har her lagd et ur for fremtidige invistorer, ser for meg hvertfall 2% prisstigning i 2022.

Om jeg har noe vondt å si om uret så er det at reima lugger litt.

Den er grand(ios) i det minste!
 
Det har blitt en del klokker i boksen i det siste, og ikke alle får så mye bruk. Dro frem en av mine første seikos, som jeg modifiserte for en stund siden. På de fleste av klokkene måler jeg avvik hver eneste dag i en app, viser seg det er ett år siden jeg brukte denne. Eneste nå er at jeg savner den gode gamle skx007 den en gang var
skxcoke-1-2.jpg
 
Det har blitt en del klokker i boksen i det siste, og ikke alle får så mye bruk. Dro frem en av mine første seikos, som jeg modifiserte for en stund siden. På de fleste av klokkene måler jeg avvik hver eneste dag i en app, viser seg det er ett år siden jeg brukte denne. Eneste nå er at jeg savner den gode gamle skx007 den en gang varVis vedlegg 273672
Jeg kjenner følelsen. Har vært mange runder med modding av min skx009 også. Gikk til slutt lei, og tilbakestille den til original stand.
 
  • Liker
Reaksjoner: Luftwaffel
Nærmere et år gammelt bilde, men den er på håndleddet. Brukes fast til alt som har med vann, tur, og sykling å gjøre.

U1VtZRo.jpg


Nå har jeg hatt denne i overkant av et år, og den fortjener heder og ære. Den har vært med på utallige sykkel- og kanoturer, og et titalls timer i sjøen og i ferskvann. Den har vært med på eventyr og tragedie, og alt i mellom.

Kvalitetsfølelsen er merkverdig for prisen. De nye kompakte Solar-modellene kom ikke i nærheten spør du meg.
Den er bittelitt for utilitaristisk til hverdagsbruk på vinteren, men på sommeren har jeg sluppet unna med den til enhver anledning foruten dress. Den brukes fast annenhver dag på strandtur med hunden.

På årets mest ambisiøse kanotur glemte jeg klokken hjemme, og det føltes som å ha glemt en åre...!

Gleder meg til å ha den med på sykkeltur til Danmark (forhåpentligvis) neste år. Helt utrolig hvor mye praktisk bruk man kan få utav en klokke med tre visere og kontrollring.

Selv om grail anskaffes - SBGV245 - og alt annet selges, vil denne bestå. Til urverket ryker, og da håper jeg det kan erstattes.
 
Hva mener du? Er den moddet?
Ja, er vel egentlig bare én del som er ordentlig byttet. Ytre beskyttelse, har sett det kalt "kappe". Opprinnelig var den i hvit plast, men jeg bestilte en i rustfritt stål fra Yobokies. Skruene som holder denne på plass er svarte fordi det var det jeg fikk når jeg bestilte nye via urmaker.
... og så bruker jeg den fast på nato-rem da, hvis det har noe å si for slikt. Dette er av praktiske årsaker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15873