Vis oss din Rolex GMT

Denne er en målvakt.

20160820102000-01.jpeg
 
Da er konfirmasjonen til eldstemann overstått. Fikk låne min Pepsi 85 mod 16750 på selve dagen under påskudd at den var fin til dress. Han var relativt overrasket da han fikk overlevert sin egen Coke 01 mod 16710 av oss i gave nr 2 under talen - egen birthyear klokke.

Sitter allerede på armen hans, men blir vel litt overkill å ha i 10 klasse, så orange monster duger vel til daglig gjøremål
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    129,3 KB · Visninger: 167
Kan være fordi jeg er pilot, men jeg har alltid GMT på viseren på GMT tid som er Greenwich Mean Time, eller tilsvarende UTC som vi bruker i dag i flyving. På den måten kan jeg enkelt vri betzelen de antall timer + eller - en tidssone ligger på fra UTC for å få lokal tid der. Det sies vel at denne klokken ble utviklet i samarbeid med pan am, og jeg mistenker det er der GMT viseren kom inn. Alle piloter bruker UTC i flightplanning etc. Hvis jeg tar av fra OSL kl 16 lokal sommertid vil det stå kl 14 i våre papirer. Av den grunn syns jeg det er fint å ha den på UTC. Jeg drister meg til å påstå at det var grunntanken med den viseren også, selv om Rolex nå beskriver den som "home time" :D