Vis oss din Rolex GMT

Här är mina två.
16710 med stick dial z-serie från 2007 och en 16710 med sel och lugghål från 2001.
image-jpeg.264099

image-jpeg.264100
image-jpeg.261751
image-jpeg.261756
image-jpeg.261759
 
Min nyervervelse! :D Elsker min Batman og smiler hver gang jeg har den på! Har nå en Polar og en Batman i samlingen. Må si at jeg er meget fornøyd med samlingen, men er redd jeg må kvitte meg med min Polar til fordel for en Sub isteden. Trenger ikke to klokker med GMT funksjon. ;)



 
Åhh. Denne tråden gjør direkte vondt i viljen og gir ukontrollerte rykk i flippemusklene.. Pøs gjerne på med flere bilder!
 
Ikke min 1675, men en kamerats.... Også kalt "El Cornino", altså med "pointed crown guards".

Klokken er åpenbart renovert med diverse servicedeler, blant annet skive, visere, datohjul, incert og lenke - men bare den uvanlige kassen er jo interessant i seg selv :)

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Redigert:
Vis vedlegg 3593 Vis vedlegg 3593 Jeg syns din så ganske pent brukt ut jeg. Min derimot den er sliten den ;)

Hehe.. Årsmodell? Brukt i varmere strøk kanskje?

Skal nevnes at min har ligget i en skuff siste 6-7 år, men tror den har vært på armen til tidligere eier omtrent hele tiden frem til da.. Uansett er det vel min i boksen som er mest ripete, så tror det blir "beateren" min fremover. Er til full service nå, og det trengte den sårt.. (Saktegående og ikke konsistent gange, kort gangtid, skraping i rotor, og en graf urmaker sjelden hadde sett maken til indikerte jo dette). Aldri vært på service tror jeg, kun pakningsbytte. :)
 
Hehe.. Årsmodell? Brukt i varmere strøk kanskje?

Skal nevnes at min har ligget i en skuff siste 6-7 år, men tror den har vært på armen til tidligere eier omtrent hele tiden frem til da.. Uansett er det vel min i boksen som er mest ripete, så tror det blir "beateren" min fremover. Er til full service nå, og det trengte den sårt.. (Saktegående og ikke konsistent gange, kort gangtid, skraping i rotor, og en graf urmaker sjelden hadde sett maken til indikerte jo dette). Aldri vært på service tror jeg, kun pakningsbytte. :)

Min er tatt ut hos Bjerke i 92, tatt med til Asia samme dagen. Kjøperen av denne solgte bedriften sin å kjøpte denne å flyttet til Asia samme dagen. Så denne har fått mye saltvann, klorvann og ikke minst sol. Denne ble overtatt av meg i sommer. Elsket patinaen å bare måtte ha den. Denne trengte også service, så nå er den nyservet å god som ny inni, å ser ut som den er 100år på utsiden, jeg digger det. ;)
Å hvis denne hadde hatt matchende patina på viserne så hadde det vært noe galt.
I denne perioden la man en slags coating/ klarlakk over tritiumen på viserne, dette ble ikke gjordt på tritiumen på skiva.