Vis oss din Rolex GMT

Mange flotte BLNR her!

305BC39A-E121-45F5-8602-2D7C4A104C5D.jpeg
 
Det kommer an på om du skal ha ny eller gammel versjon av lenken. Ny er vel på ca 14-15k og gammel på ca 11-12k. Gammel blir mest "riktig" mtp at 16710 aldri ble levert med ny, men pass på at du får med korrekte endeledd ved kjøp av gammel versjon (hvis du har 16710 uten lug holes), dvs endeledd merket 502t, som @Sathian har skaffet seg ovenfor her.

Edit: Jeg bør vel kanskje legge til at prisene er basert på henvendelser jeg hadde til AD for ca ett år siden, så det kan vel ha endret seg noe :)
Jeg har en 16710 med lug holes, og er på utkikk etter en jubilee til denne, men er usikker på hvilke endeledd jeg må ha da. Har jeg riktig når jeg sier at jeg må ha en 62510H lenke med 501T endeledd?

Når du også sier gammel versjon av lenken, mener du da de eldre versjonene som ikke er super jubilee? Eller de som ikke er de nye jubilee lenkene som er på de nye Datejustene? Leste på TRF at både super jubilee og vanlig jubilee skal passe 16710.

Er dette også noe jeg kan bestille gjennom en AD eller annen forhandler, eller må jeg bare vente til det kommer noe for salg her eller for eksempel eBay?
 
  • Liker
Reaksjoner: KarlFr
Har jeg riktig når jeg sier at jeg må ha en 62510H lenke med 501T endeledd?

Nei, du må vel ha 502b, når du har en versjon med lug holes. 501 er endlinks til oyster-lenke, tror jeg.

Når du også sier gammel versjon av lenken, mener du da de eldre versjonene som ikke er super jubilee? Eller de som ikke er de nye jubilee lenkene som er på de nye Datejustene? Leste på TRF at både super jubilee og vanlig jubilee skal passe 16710.

Både SJ og eldre jubilee passer, men eldre jubilee er jo mer "riktig" for modellen iom at 16710 også ble solgt med jubilee.

Er dette også noe jeg kan bestille gjennom en AD eller annen forhandler, eller må jeg bare vente til det kommer noe for salg her eller for eksempel eBay?

Dette kan ihvertfall bestilles hos AD.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mauno
Her kreves en presisering / korreksjon av informasjon:

550 endlinks medfølger 62510H "50" jubileelenka, og 550 er for urkasser MED lugholes. 502T benyttes med samme lenke, men da for urkasser UTEN lugholes.

Edit: Denne er således nyttig.

fetch
 
Her kreves en presisering / korreksjon av informasjon:

550 endlinks medfølger 62510H "50" jubileelenka, og 550 er for urkasser MED lugholes. 502T benyttes med samme lenke, men da for urkasser UTEN lugholes.

Edit: Denne er således nyttig.

fetch

Dette blir vel mer en bekreftelse enn en nødvendig presisering/korreksjon, men mulig det er noe jeg overser her...

Iht listen skal du ha 62510H-lenke med 502b-endeledd dersom du har 16710 med lug holes.

Med mindre du går for SJ, men der har vel @Loevhagen tidligere nevnt noe problematikk rundt str på spring bars, hvis jeg husker rett...
 
Iht listen skal du ha 62510H-lenke med 502b-endeledd dersom du har 16710 med lug holes.
Ja, ser ut som det!

Med mindre du går for SJ, men der har vel @Loevhagen tidligere nevnt noe problematikk rundt str på spring bars, hvis jeg husker rett...
Nei, vil gå for en eldre jubilee.

Men da blir det ihvertfall en tur innom Bjerke de nærmeste dagene for å høre om hva jeg kan forvente av leveringstid, pris osv. Tusen takk for hjelpen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Plainview
En faded Magnum P.I. og en faded 16710 Pepsi er tilbake. Av og til er faded en god ting og av og til ikke.