Vis oss din Rolex GMT

Selv så elsker jeg GMT, så foreløpig ser deler av samlingen slik ut:

10598220_281259672077217_411304423_n.jpg

10522847_1477686822480838_327756750_n.jpg

10584557_787813804591682_527911751_n.jpg

• Liker
Reaksjoner: timeless1971
Vet ikke. Begynte med at jeg kjøpte noen klokker for et svangerskap siden - og sa den gang at Rolex var uinteressant. LOL. Nå vurderer jeg å kun ha R i samlingen *facepalm* - men et facepalm med selvironi. :)

Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.

Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.

Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).

Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?

Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.

bilde_zpsd3d2ad60.jpg

Kunne tenkt meg å gjøre det samme med Fat Ladyen min. Er imidlertid én ting som gjør at jeg nøler litt:

Er det helt sikkert at man kan sette på de gamle viserne og skiven igjen hvis man ønsker det? Eller kan man risikere at de ikke lar seg installere igjen?

EDIT: @MINUTE_REPEATER @Greg - dere herrer med kunnskap: Er det en reell fare for at originalviserne vil skades ved fjerning/ikke lar seg sette på igjen, eller er jeg i overkant engstelig?

Redigert av en moderator:
Viserene vil vel kunne settes på igjen. Men det er vel alltid en reell fare når en urmaker holder på med en klokke. Gammel tritium som sprekker/skaller av, riper etc @runes

Viserene vil vel kunne settes på igjen. Men det er vel alltid en reell fare når en urmaker holder på med en klokke. Gammel tritium som sprekker/skaller av, riper etc @runes

Nettopp. Ta det i forbindelse med service. Da må skive samt visere av uansett, så......

His and hers. Fatter ikke hvorfor hun av og til er før meg til avtaler - klokkene går jo likt. :mrgreen:

10632503_674973472594515_1804759430_n.jpg

He, he - det er faktisk motsatt på bildet. Tror jeg må stille hennes enda litt mer tilbake. Godt tips. ;)

Pepsi Performance. :) Er så glad for at jeg fikk kjøpt denne 16750'n tidligere i år - og den blir i samlingen lenge.

10542994_550566658423079_1790131671_n.jpg

Jeg har det siste året virkelig hatt problemer med å forstå hvorfor folk har gått av skaftet for Rolex, ja jeg har hatt tre tidligere, men de er da ikke så spesielle:rolleyes: Men det er noe med denne pepsien som virkelig har fått meg på andre/bedre tanker:eek:
Hvor lenge det varer vet jeg ikke, men akkurat nå er jeg veldig happy.
En liten takk til @Loevhagen og dere andre som har pøst på med bilder både her på TS og Instagram.
alxkHda.png