Vis oss din IWC Portuguese

Alle gode ting er vel tre?

IMG_20200728_211914.jpg
 
+1

Men ifølge Monochrome så er lenken kun kompatibel med 3716, ettersom kassediameteren er endret med 0,1mm i bredden og 0,3mm tykkere.

Jeg aner ikke, men jeg vedder for at den passer likevel. :p
Tipper spesielt tykkelsen er i baklokket og/eller har lite å si, og 20mm lug og bittelitt slack mot kasse gjør at det går.. Men nå er det en stund siden jeg har sett de klokkene ved siden av hverandre, og studerte ikke akkurat ved lugsene.. :)

Forøvrig tror jeg at jeg synes denne klokken kler rem best, men hadde vært artig å se live. :)
 
Jeg aner ikke, men jeg vedder for at den passer likevel. :p
Tipper spesielt tykkelsen er i baklokket og/eller har lite å si, og 20mm lug og bittelitt slack mot kasse gjør at det går.. Men nå er det en stund siden jeg har sett de klokkene ved siden av hverandre, og studerte ikke akkurat ved lugsene.. :)

Forøvrig tror jeg at jeg synes denne klokken kler rem best, men hadde vært artig å se live. :)

Mistenker det samme, har sendt en forespørsel til IWC vedrørende passform.

Enig at rem er penest, men lenke blir fint til klamme sommerdager.
Har ikke sett låsen enda, men håper det er muligheter for mikrojustering. ;)
 
Hei @JørgenO vil det være mulig å bestille lenken for 3714 i fremtiden?
Står i artikkelen her at den kun vil være tilgjengelig for 3716.
Hei. Lenken kommer for salg separat, men det er litt usikkert når. Når det gjelder om den passer til 3714, så sier IWC at det er forskjell på tykkelsen til lugsene på den nye og den gamle og at lenken dermed ikke vil passe perfekt. Men det gjenstår å prøve når vi får den ;)
 
Mistenker det samme, har sendt en forespørsel til IWC vedrørende passform.

Enig at rem er penest, men lenke blir fint til klamme sommerdager.
Har ikke sett låsen enda, men håper det er muligheter for mikrojustering. ;)

Den har dessverre ikke mikrojustering, det er en butterfly spenne:(
500_iw371617-6.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Gratulerer med lenke(?)! :) Happy?
Pøs på med flere bilder. :)
Hva var prisen?

Dessverre ikke OEM lenken fra IWC. Tok kontakt med IWC Benelux Scandinavia, de mente at passform mest sannsynlig var mindre egnet for den eldre ref. 3714.

Lenken som er avbildet er Forstner Flat Link Bracelet for Omega Speedmaster.
End-linksene sitter godt mot Portugieserkassen, men avslutningen/kurvaturen av leddet kan se litt rart ut fra enkelte vinkler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch