Vis oss din GRAND Seiko!

日本の時計です。
89D51A38-48D6-415C-A766-B362D19799D5.jpeg
 
Redigert:
Skyflet rundt på ulike GS i samlingen i kveld for å få en innsikt i hva jeg egentlig liker med GS. Av de GS jeg har, så er SBGH273 definitiv den jeg setter høyest. Hvorfor? Derfor:

_1240581-contrast-portrait-png.2179863
Jeg må bare si at den der er slående vakker :eek::love:. Hadde de bare lagd noe lignende for oss med hakket mindre håndledd. En vakker dag…
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Grafisk fremstilling av GS-reisen.

Var trolig (for og naturlig nok) opptatt av klokkeprodusenter fra mellom-Europa, så det var litt tilfeldig at man stakk innom en AD for å ta GS sin SBGA407 "Skyflake" i øyesyn og prøve den på eget håndledd ultimo 2019. Etter ca. ett år med den første GS gikk det raskt videre derfra. GS er unik på så mange nivå. Jeg kan forstå ikke alle liker GS og/eller skjønner greia - men for de av oss som gjør det; mye klokkeglede via så mange variabler innen klokkehobbyen.

GS-appreciation-2.png
 
Redigert:
Nerdingen din med grafer, flotte bilder, inspirerende beskrivelser av GS og matoppskrifter er en glede å lese, både her og på KS. :)
 
Jeg starter karrieren min her inne med en SBGC251. Jeg liker å reise så GMT, dual time og ulike typer worldtime er høyt verdsatt. Det er en stor klump dette (som eieren), men titan gjør at den har omtrent samme heft som jeg setter pris på med mindre klokker i stål og andre tyngre materialer. Og så er det slik med spring drive at jo flere visere som kan få gli uforstyrret over skiven, jo bedre er det. :D

1000002469.jpg