Vis oss din GRAND Seiko!

Enig :)
ADB11803-8BDB-40F2-A54A-2FA389E994BB.jpeg
 
Vanskelig å si men ser ut for meg som spor 3 på Ski med tanke på gulskjæret fra lampa som speiler seg
 
Jeg har aldri tidligere hatt en klokke som har vokst så mye på meg som Snowflake. Jeg husker første gang jeg prøvde den på lanken for et par år siden. Da syntes jeg den ikke var noe spesielt i det hele tatt. Og jeg likte i hvert fall ikke titan; jeg syntes det virket som om klokka var laget av plastikk.

For et par måneder siden endte jeg likevel opp med å kjøpe en, og da syntes jeg den var noe helt spesielt. I dag synes jeg den er enda råere. Fantastisk klokke. Det er ikke mange klokker jeg tar av meg for å studere detaljer, men det gjør jeg ofte med denne. Og detaljer er det nok av!

20190504_205739.jpg
 
Etter en ferietur til Japan med tilhørende klokkejakt kan jeg endelig poste her. Etter to uker uten å ha funnet noe interessant kom jeg over denne bakerst i en monter i Nakano Broadway i Tokyo. Riktig pris, riktig størrelse, riktig urskive, og riktig urverk. Reserverte den i tre dager, men jeg hadde vel innerst inne bestemt meg der og da... Legger ved noen bilder fra nattbordet her hjemme, håper å få tatt noen skikkelige bilder snart for å virkelig få frem detaljene i urskiven. Min SBGR055:

154171


154172